شناسهٔ خبر: 11325743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات در اراک اندیشیده شده است

اراک-ایرنا- فرماندار اراک گفت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات در اراک اندیشیده شده و این حوزه آماده برگزاری رقابت های پرشور وسالم پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

صاحب‌خبر -

حسین بختیاری روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: روند انتخابات این حوزه از ابتدا تاکنون طبق روز شمار وزارت کشور که به فرمانداری اعلام شده بود، پیش رفته است.
وی بیان کرد: تعیین اعضای شعب از روز گذشته آغاز شده و تمام این افراد آموزش های لازم را دریافت کرده اند و نمایندگان فرماندار طبق دستور العمل کشوری مشخص و این افراد نیز آموزش های لازم را دیده اند و احکام آنان هم صادر شده است.
فرماندار اراک ادامه داد: کار تحویل صندوق های اخذ رای از صبح امروز آغاز شده و تمام اقلام مورد نیاز شعب در اختیار آنها قرار گرفته و تدارکات روز برگزاری انتخابات اندیشده شده است.
بختیاری اظهار کرد: اعضای هیات اجرایی و نمایندگان فرماندار از روز گذشته بازدید های خود از محل شعب اخذ رای را آغاز کرده اند.
وی با اشاره به بحث تبلیغات انتخابات نیز گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی طبق زمان مشخص شده آغاز شد و هشت صبح امروز (پنجشنبه) آخرین مهلت برای تبلیغات بود که در زمان مقرر پایان یافت و سکوت تبلیغاتی در شهر حاکم است.
فرماندار اراک اضافه کرد: در زمان تبلیغات رسمی نامزدهای انتخاباتی برخی از نامزدها موارد قانونی را رعایت نکرده بودند که در این مدت تذکرات لازم به نامزدها داده شد و به ستاد انتخابات استان مرکزی نیز گزارش شده است.
بختیاری بیان کرد: در این مدت بنرهای تبلیغاتی نامزدهایی که در محل های غیر ستاد نصب شده بود که با حفظ حرمت آنان پایین آورده شد.
وی گفت: در این دوره بیشتر نامزدهای انتخابی مجلس شورای اسلامی تبلیغات غیرمجاز داشتند و تعدادی از آنها در زمینه تشکیل ستاد نیز به موارد قانونی توجه نکرده بودند.
فرماندار اراک افزود: هر نامزد انتخاباتی در کلانشهر اراک مجاز به داشتن 10 ستاد بوده است که در مجموع از تمام موارد تخلفات عکس و فیلم تهیه شده است.
وی خاطر نشان کرد: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره گذشته بسیار بیشتر بود و تخلفات در زمینه نصب پوستر و بنر در مکان های غیرمجاز نیز در این دوره بیشتر از قبل بود.
فرماندار اراک در خصوص تعداد شعب اخذ رای نیز گفت: 293 شعبه اخذ رای ثابت و سیار در سطح کلانشهر اراک، بخش مرکزی، بخش ساروق و بخش معصومیه، یک شعبه اخذ رای ثابت برای اقلیت های مذهبی در کلیسای ارامنه اراک و 105 شعبه در بخش کمیجان و بخش مرکزی آن، بخش فرعی مستقل میلاجرد، خنداب و بخش فرعی قره چای با جاورسیان آراء مردم را جمع آوری می کنند.
بختیاری افزود: اعضای شعب فردا (جمعه) راس ساعت هفت صبح باید در محل شعبد اخذ رای حضور داشته باشند و کار برگزاری انتخابات به طور رسمی از هشت صبح آغاز می شود.
وی اظهار کرد: داشتن شناسنامه برای رای گیری به همراه شماره ملی لازم است و متولدین هفتم اسفندماه 76 به قبل می توانند در این انتخابات شرکت کنند.
حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
3005/6012

نظر شما