شناسهٔ خبر: 11324518 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر:

وظیفه اعضای شعب آرا اجرای درست انتخابات است

مراغه - ایرنا - رییس حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر گفت: وظیفه اعضای شعب اخذ آرای مردم، اجرای درست انتخابات و عدم دخالت در روند آن است.

صاحب‌خبر -

ظفر محمدی، روز پنجشنبه در جمع اعضای صندوق های روستایی بخش مرکزی مراغه در سالن دو هزار نفری تختی این شهرستان افزود: اعضای صندوق متشکل از هیات اجرایی، نظارت و تامین امنیت وظیفه تامین امنیت صندوق و اجرای صحیح انتخابات را داشته و نباید در سایر موارد دخالت کنند.
وی اظهار کرد: اجرای صحیح و رعایت اصل بی طرفی، مهمترین وظیفه این افراد بوده تا بتوان علاوه بر جلب رضایتمندی مردم، زمینه مشارکت حداکثری آنان را در این انتخابات فراهم کرد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه یادآور شد: آرای مردم شهرستان های مراغه و عجب شیر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 251 شعبه اخذ رای جمع آوری می شود.
محمدی، ادامه داد: از این تعداد 177 شعبه در شهرستان مراغه شامل 126 صندوق ثابت شهری و روستایی، 50 صندوق سیار روستایی و یک صندوق سیار شهری است.
وی، با بیان اینکه 74 صندوق نیز برای جمع آوری آرای مردم عجب شیر در نظر گرفته شده است، گفت: این تعداد شامل 73 صندوق ثابت شهری و روستایی و یک صندوق سیار شهری است.
در جریان بررسی صلاحیت ها، از 38 داوطلب نامزدی ثبت نام کننده در حوزه مراغه و عجب شیر، صلاحیت 22 نفر تایید شد که از این تعداد یک نفر به حوزه انتخابیه دیگری انتقال و دو داوطلب دیگر نیز از حوزه های دیگر به این حوزه انتقال یافتند.
با انصراف دو نامزد پس از آغاز تبلیغات رسمی انتخابات، تعداد نامزدهای این حوزه به 21 نفر رسیده است.
هفتم اسفند سال جاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت مشترک همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر برگزار می شود.
شهرستان های مراغه و عجب شیر با حدود 340 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع و به عنوان یک حوزه انتخابی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
3034/8023/6183

نظر شما