شناسهٔ خبر: 11324516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمار نامزدهای دهمین دوره مجلس درحوزه انتخابیه چابهار به11 نفر رسید

چابهار- ایرنا- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: 11 نامزد نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه چابهار در عرصه رقابت ها باقی ماندند.

صاحب‌خبر -

احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع 49 داوطلب نام نویسی شده در رقابت های دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه چابهار 27 نفر تایید صلاحیت نهایی شدند که با انصراف 16 نفر از آنان هم اینک 11 نفر در عرصه رقابت ها باقی مانده اند.
وی تصریح کرد: 10 هزار نیروی انسانی با هزار خودرو در 300 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه چابهار شامل شهرستان های چابهار، کنارک و قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر کار برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را بر عهده خواهند داشت.
فرماندار شهرستان ویژه چابهار افزود: تمام اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم در این حوزه انتخابیه اندیشیده شده است.
حوزه انتخابیه چابهار شامل شهرستانهای چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر با حدود 500 هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
استان سیستان و بلوچستان دارای هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی شامل زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) دو نماینده، زاهدان 2 نماینده، خاش یک نفر، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یک نفر، سراوان(سراوان، سیب سوران و مهرستان) یک نفر و چابهار(نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) یک نفر است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
استان سیستان و بلوچستان افزون بر دو میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 685 هزار و 760 نفر آنان واجد شرایط رای دادن هستند.
3043/3042/6081

نظر شما