شناسهٔ خبر: 11324435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور یکهزار و 650 رای اولی ابرکوهی در انتخابات هفتم اسفند

یزد - ایرنا - فرماندار ابرکوه با اشاره به وجود یکهزار و 650 رای اولی در این شهرستان گفت: حضور رای اولی ها در پای صندوق های اخذ رای انتخابات در هفتم اسفند نقش آفرین است.

صاحب‌خبر -

سیدنبی رسولی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متولدین هفتم اسفند 76 و قبل از آن می توانند در انتخابات مجلس دهم و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.
وی با اشاره به آمادگی دست اندرکاران برگزاری انتخابات با شکوه افزود: درانتخابات مجلس نهم 79درصد مردم این شهرستان در انتخابات شرکت کردند و در این انتخابات حدود 30 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
فرماندار ابرکوه تصریح کرد: آموزش های لازم مربوط به قانون انتخابات و جرائم انتخاباتی ، نحوه تنظیم صورت جلسه ، پلمپ صندوق های دریافت رای و آموزش های مربوط به کار با رایانه به اعضای هیات و عوامل اجرایی شعب ، هیات بازرسی وبازرسان و اعضای هیات نظارت انتخابات ارائه شده است.
وی بابیان اینکه 20 نفر به ازای هرصندوق کار رای گیری در انتخابات را در ابرکوه انجام می دهند خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات حدود یکهزار عوامل اجرایی کار نظارت بر انتخابات در شهرستان ابرکوه را برعهده دارند.
یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد.
در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان یزد دو نامزد رقابت می کنند و با انصراف برخی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان، تعداد آنها به 66 نفر رسیده است.
براساس اعلام ستاد انتخابات استان تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان 665 هزار و 504 نفر است که از این تعداد 35 هزار و 655 نفر آنها رای اولی هستند.
شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت از حوزه های فرعی انتخابیه مهریز است.
7539/8068

نظر شما