شناسهٔ خبر: 11323337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار یزد:

حضور در انتخابات سبب تقویت جایگاه ایران درعرصه های بین المللی می شود

یزد - ایرنا - استاندار یزد با صدور پیامی با دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه اعلام کرد: حضور گسترده در انتخابات سبب تقویت جایگاه ایران در صحنه های جهانی و افزایش قدرت چانه زنی در عرصه بین المللی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد که روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، در پیام سید محمد میرمحمدی آمده است: هفتم اسفندماه سال جاری، میهن عزیز اسلامی ما در معرض یک آزمون بزرگ قرار دارد با دو انتخابات حساس و سرنوشت ساز که به تشکیل مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی منجر خواهد شد.
در این پیام می خوانیم؛ مجالسی که هر کدام در حیطه قانون، وظایف خطیری را بر عهده دارند و می توانند تاثیرات عظیمی در سرنوشت آینده کشور و مراودات جهانی و زندگی روزمره مردم داشته باشند.
این پیام می افزاید: بنابراین انتخابات فرصت ارزشمندی برای آحاد مردم عزیز و شریف ایران اسلامی است تا با انتخاب افرادی عالم، دانا، مجرب، کاردان و آگاه به مسایل داخلی و خارجی، صاحب نظر و آشنا به منافع ملی و مصالح عمومی آینده ای زیبا، امن و امیدبخش برای جامعه و کشور رقم بزنند.
این پیام آورده است: لذا حضور مردم در انتخابات یک اصل است و شرکت گسترده مردم و نتیجه ای که از درون صندوق های رای خارج می شود باید موجب فراهم آمدن پیشرفت کشور و تقویت جایگاه ایران در صحنه های جهانی گردد و پتانسیل های چانه زنی در عرصه دیپلماسی را افزایش دهد.
این پیام می افزاید: در نهایت این مردم هستند که پیروز انتخابات می شوند و بنا به همین اصل مهم پیروزی مردم است که همه افراد دلسوز و مردمدار برای حضور حداکثری احساس مسئولیت می نمایند تا همه طیف های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و سیاسی در این فرصت پیام خود را از طریق رأی به نامزدهای مورد نظر به مسئولین نظام اعلام دارند و مجریان انتخابات نیز مر قانون را مدنظر قرار خواهند داد و از اقدامات سلیقه ای پرهیز می نمایند.
در این پیام آمده است: نامزدهای انتخابات می بایست اقدامات تبلیغی خود را در چارچوب قانون و با رعایت اصول اخلاقی انجام دهند و از تهمت زدن و افترا و تخریب دیگر نامزدها پرهیز نمایند که انشاءالله به همین نحو عمل خواهند کرد.
استاندار یزد در پیان خود همچنین آورده است: امیدوارم در روز هفتم اسفندماه همه اقشار مردم عزیز استان، پای صندوق های رأی حضور یابند و نامزدهای مورد نظر خود را برای نمایندگی مطالبات و خواستهای خود انتخاب نمایند.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد.
در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان یزد دو نامزد رقابت می کنند و با انصراف برخی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان، تعداد آنها به 66 نفر رسیده است.
براساس اعلام ستاد انتخابات استان تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان 665 هزار و 504 نفر است که از این تعداد 35 هزار و 655 نفر آنها رای اولی هستند.
7532/8068

نظر شما