شناسهٔ خبر: 11311984 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زیرساخت های الکترونیکی انتخابات در هرمزگان فراهم است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات هرمزگان گفت: تمام زیرساختهای مورد نیاز سخت افزاری و نرم افزاری برای انجام الکترونیکی امور مربوط به انتخابات در استان فراهم است.

صاحب‌خبر -

مهرداد یزدانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس هماهنگی های انجام شده و تدابیر اتخاذ شده، بستر مورد نیاز مخابراتی نیز با پهنای باند مناسب در هرمزگان فراهم شده است.
وی افزود: تمام فرمانداری ها و بخشداری های هرمزگان به سامانه جامع انتخابات با سرعت مناسب متصل هستند و تمام فرایندهای مربوط به انتخابات را به صورت آنلاین انجام می دهد.
یزدانی خاطرنشان کرد: از 25 فرایند انتخابات، 23 فرایند به صورت الکترونیکی انجام می شود و تنها دو فرایند رأی گیری و شمارش آرا به صورت دستی انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: تک تک شعب اخذ رأی در هرمزگان به سامانه وزارت کشور و از آنجا به سامانه ثبت احوال متصل هستند و از این طریق احراز هویت رأی دهندگان به عمل خواهد آمد.
استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که سه نفر از حوزه مرکزی ( بندرعباس، قشم ، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر) یک نفر از حوزه شرق استان (میناب ، رودان ، جاسک ، سیریک و بشاگرد ) و یک نفر نیز از حوزه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) هستند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند 94 برگزار می شود.
از جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری هرمزگان ، یک میلیون و 119 هزارو 93 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.ک/3
7198/ 6048

نظر شما