شناسهٔ خبر: 11310359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان شمالی در مسیر حماسه هفتم اسفند؛

فرماندار راز و جرگلان: انتخابات گفتمان جدید در نظام مردم سالاری دینی است

راز- ایرنا- فرماندار راز و جرگلان گفت: اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی به نوعی گفتمان جدید در نظام مردم سالاری دینی بوده و به همین دلیل برای مردم سرنوشت ساز است.

صاحب‌خبر -

احمد ریواده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم بخاطر اهمیت این انتخابات حضور گسترده ای در پای صندوق های رای خواهند داشت زیراکه حضور درعرصه های سیاسی با ارزشهای انقلاب عجین گشته است.
وی گفت: انتخابات به نوعی تبلور اندیشه های مردم سالاری دینی است که از ابتدای این نظام توجه به رای مردم و حضور مردم در صحنه مورد تاکید بوده است.
فرماندار راز و جرگلان گفت: انتخابات قبل از هر چیزی به عنوان یک تکلیف دینی و نگاه به آن اعتقادی بوده که این همه برگرفته از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است.
ریواده گفت: موضوع دیگری که اهمیت انقلاب را نشان می دهد این است که حضور گسترده در انتخابات امید را در بین دوستان بیشتر و آن ها را برای مقاومت بیشتردر برابر زورگویان مصمم تر می کند.
فرماندار شهرستان رازوجرگلان در ادامه بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و بدخواهان این نظام که مشارکت مردم در انتخابات و صحنه های دیگر را به نوعی با تبلیغات دامنه دار کم اهمیت جلوه می دهند و حضور مردم را کمرنگ نشان می دهند هدفشان تخریب همه امور است.
شهرستان 70هزار نفری راز و جرگلان در 70 کیلومتری شمال غربی بجنورد واقع شده که بیشتر ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد.
در حوزه انتخابیه بجنورد و شهرستان های تابعه 30 نفر، در اسفراین 11 و در شیروان 6 نفر در عرصه رقابت انتخابات مجلس حضور دارند.
براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی ثبت احوال خراسان شمالی جمعیت این استان افزون بر 925 هزار نفر است و تعداد 16 هزار نفر رای اولی در انتخابات این دوره در این استان حضور دارند و همچنین تعداد 14 هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات دخیل هستند.
همچنین تعداد 624 هزار و 300 نفر واجد شرایط رای دادن در کل استان می باشند که از این تعداد 410 هزار نفر در بجنورد و چهار شهرستان حوزه های انتخابی بجنورد، 99 هزار نفر در اسفراین و 120 هزار نفر در شیروان واجد شرایط رای دادن هستند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در هفتم اسفند ماه سال جاری در کشور برگزار می شود.
/ 6042/7185

نظر شما