شناسهٔ خبر: 11304259 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد

افراد فاقد کارت،گواهی شماره ملی دریافت کنند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد شمار افراد فاقد کارت ملی در استان را کمتر از پنج هزار نفر دانست وگفت: این افراد برای روز(رای گیری )هفتم اسفند به شعب مختلف این اداره کل مراجعه و گواهی شماره ملی دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

محمد تقوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی اداره های ثبت احوال در شهرستان و بخش های مختلف استان از فردا (پنجشنبه) تا پایان روز رای گیری (هفتم اسفند) در دو نوبت صبح و عصر آماده خدمت و جوابگویی به مردم هستند.
وی از آمادگی کامل اداره کل ثبت احوال استان در روزهای باقی مانده به برگزاری انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و مجلس دهم دراستان خبرداد وگفت: رویکرد اصلی این است که شخصی به علت نداشتن مدارک هویتی از رای دادن محروم نشود.
وی با بیان اینکه همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی و یا هوشمند در رای اخذ رای الزامی است، گفت: در یک ماه گذشته حدود 700 شناسنامه المثنی در استان صادر شده است.
وی تصریح کرد: شمار شناسنامه های صادر شده المثنی در مدت مشابه سال گذشته در استان نیز 500 مورد بوده است.
تقوی با بیان اینکه فرآیند برگزاری انتخابات در بیش از 95 درصد شعب اخذ رای در استان به صورت الکترونیکی است، گفت: تمهیدات و تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده سجلی از سوی ثبت احوال استان انجام شده است.
771 شعبه اخذ رای در استان پیس بینی شده است.
وی تصریح کرد: در روز برگزاری انتخابات سامانه استعلام های ثبت احوال با سامانه شعب اخذ رای در تمامی نقاط استان به صورت مستقیم و آنلاین برقرار است.
تقوی افزود: بر این اساس با وارد کردن کد ملی فرد رای دهنده در سامانه تمامی مشخصات و هویت سجلی وی نیز محرز می شود.
وی با تاکید بر اینکه سریال شناسنامه های المثنی با شناسانامه های پیشین و مفقود شده هر فرد متفاوت است، گفت: تنها شماره سریال سجلی شخص در سامانه ثبت است و هرگونه مغایرت سجلی و هویتی در این راستا محرز خواهد بود.
کهگیلویه وبویراحمد با 495 هزار نفر جمعیت واجد شرایط رای ، دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
3016/6162

نظر شما