شناسهٔ خبر: 11302147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید ائمه جمعه استان اردبیل بر لزوم حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات

اردبیل - ایرنا - ائمه جمعه شهرهای استان اردبیل با اشاره به حساسیت این دوره از انتخابات بر لزوم حضور گسترده و آگاهانه مردم در پای صندوق های رای در هفتم اسفند تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، امام جمعه نیر گفت: معیار در انتخابات اسفند حضور حداکثری و انتخاب اصلح است و همه باید با اکثریت قاطع در پای صندوق های رای حاضر شویم.
حجت الاسلام میکائیل مقدسی افزود: مردم حق رای دارند و باید صالح ترین افراد را راهی مجلس کنند و کسانی هم که اداره صندوق های رای را به عهده دارند باید در کار خود کمال امانت داری را رعایت کنند.
امام جمعه خلخال هم گفت: برای داشتن مجلسی محکم در مقابل هجمه های دشمنان انتخابی عاقلانه ، آگاهانه و منطقی و با شور و شعور در هفتم اسفند ضروری است.
حجت الاسلام امیر رشتبری افزود: مردم باید به نمایندگانی رای بدهند که الگوی رفتاری شهید مدرس داشته و به اصول مکتب اسلام و آرمان های امام راحل ، رهبری و شهدای انقلاب و نظام اسلامی ایران پایبند باشند.
امام جمعه گرمی مغان گفت: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات بار دیگر با آرمان های این نظام اسلامی بیعتی دوباره بسته و با بصیرت و هوشیاری به نمایندگانی ولایت مدار ، دارای عملکرد مفید و دلسوز به نظام و مردم رای خواهند داد.
حجت الاسلام یدالله صفری افزود: انتخاب نمایندگان مجلس نیز باید بدور از احساسات قومی ، قبیله ای ، کینه ای ، فامیلی ، دوستی و یا وعده های فریبنده و اغوا کننده باشد.
وی گفت: انتخاب نماینده اصلح باید بر مبنای خصوصیات فردی ، اخلاقی ، اجتماعی ، سطح آشنایی به مشکلات منطقه و برنامه محوری صورت بگیرد.
امام جمعه موقت اردبیل نیز گفت: انتخابات مظهر اقتدار نظام و حضور حداکثری در آن باعث مشروعیت و مقبولیت نظام در سطح بین المللی می باشد.
حجت الاسلام سید حسن عابدیان افزود: شرکت در انتخابات به معنی سهیم شدن در سرنوشت کشور بوده و هر چه قدر این حضور گسترده و پرشور باشد مصونیت کشور در دنیای پر تنش امروزی بیشتر می شود.
وی بیان کرد: همانطور که مردم ایران با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن باعث افتخار و سربلندی کشور شدند در هفتم اسفند نیز با حضوری مشابه حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.
او استکبار ستیزی ، دوری از اشراف گری ، شجاعت ، بصیر بودن و خادم مردم بودن را از ویژگی های یک نامزد اصلح ذکر کرد و افزود: نماینده باید تنها خود را وام دار مردم بداند و نباید اسیر منابع قدرت و ثروت باشد.
امام جمعه مشگین شهر نیز با دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات پیش رو گفت: شرکت در انتخابات نشانه وفاداری مردم به نظام ، آرمان های شهدا و انقلاب است و موجب عزت و اقتدار ایران اسلامی در داخل و خارج کشور خواهد شد.
حجت الاسلام رضا با وقار جمعه مشگین شهر با تبیین اهمیت مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: توجه بیشتر به انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید موجب غفلت مردم از مجلس خبرگان رهبری شود زیرا فقهای مجلس خبرگان رهبری بازوان توانمند رهبری ورابط بین مردم و نظام اسلامی هستند.
وی با اشاره به نقش اساسی و اصلی مجلس خبرگان رهبری در انتخاب رهبر نظام اسلامی بیان کرد: مجلس خبرگان نقش مشورتی برای مسوولان و نقش حمایتی از نظام را نیز بر عهده دارند.
امام جمعه شهرستان کوثر نیز گفت: حضور آگاهانه در انتخابات اسفند حرکت در مسیر شهداست.
حجت الاسلام عسگر بیگی افزود: شهدا چراغ راهنما برای دنیای اسلام و انقلاب هستند و در شرایطی که بیش از 300 شبکه فارسی زبان برای تفرقه و فتنه افکنی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب تدارک دیده شده مردم و مسوولان باید به هوش و به گوش باشند.
او اظهار کرد: درسی که شهدا به ما آموختند درس بصیرت ، آگاهی ، وفاداری، مردانگی و شناخت در حوزه ها و عرصه های مختلف بود و نسل سوم انقلاب وظیفه دارد برای حفظ و احقاق این ارزش ها به ویژه در موضوع بصیرت و شناخت تلاش و در انتخابات پیش رو آن را به منصه ظهور برساند.
او گفت: امت اسلامی شناخت و بصیرت کامل در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی دارد و با آگاهی و شناخت کامل نماینده اصلح خود را انتخاب خواهند کرد.
امام جمعه شهرستان مرزی بیله سوار مغان هم اظهار کرد: انتخابات صحنه قدرتمندی نظام مردم سالاری دینی است و ملت ایران همچون دوره های گذشته با حضور گسترده خود در آن مهر تایید دیگری بر پایبندی و وفادداری خود به این نظام و آرمان های آن خواهند زد.
حجت الاسلام کریم قیاسی همچنین با اشاره به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس دهم باید مجلس قوی و متکی به داخل کشور باشد، مجلس جایگاه بزرگی در کشور دارد و باید انسان های باتقوا ، ارزشی ، مومن ، انقلابی در آن حضور یابند.
امام جمعه سرعین هم با اشاره به نزدیکی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در کشور ما نمود وحدت بین اقشار مختلف این سزمین است .
حجت الاسلام محمود اصغری افزود: مردم با حضور گسترده در پای صندوق های رای در واقع به مستحکم تر شدن پایه های نظام اسلامی کمک کرده و وحدت و همدلی خود را به نمایش می گذارند.
او یکی از ارکان وحدت مردم را همین انتخابات دانست که از هر گروه و جبهه ای برای حفظ آرمان های انقلاب به پای یک صندوق رای می ایند تا آینده خود را رقم بزنند.
حجت الاسلام اصغری ادامه داد: انتخاب درست مردم بی شک می تواند باعث سرافرازی ایران اسلامی در جهان باشد پس باید در انتخاب خود صلاحیت ها را بیشتر مد نظر داشته باشیم
خطیب نماز جمعه شهرستان سرعین تاکید کرد که مردم باید هوشیار بوده و فریب توطئه های شوم دشمنان را نخورند و با حضور در صحنه و انتخاب نامزدهای اصلح در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.
حجت الاسلام علی یوسف زاده امام جمعه نمین نیز گفت: مردم باید با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب اصلح ترین افراد به تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری کمک کنند.
حجت الاسلام رشادی امام جمعه پارس آباد مغان نیز مردم را به حضور گسترده در انتخابات و نامزدهای مجلس را به پرهیز از دامن زدن به مساله طایفه گرایی فراخواند و گفت: حضور در انتخابات موجب تثبیت پایه های نظام می شود.
و با تاکید بر اینکه انتخابات از واجبات بوده و تکلیف شرعی است گفت: صرف حضور در انتخابات عمل به یک واجب دینی است و اینکه به چه کسی رای می دهیم این بستگی به شناخت و اراده شخص داشته و در درجه دوم اهمیت قرار دارد.
وی اظهار کرد: شرکت در انتخابات در واقع بیعت با ارکان نظام ، ولی فقیه و نظام و اسلام است و همه مردم باید با درک شرایط موجود به خواسته مقام معظم رهبری لبیک گفته و با حضور حماسی خود در پای صندوق های رای یک بار دیگر چشمان دشمنان قسم خورده این نظام را خیره کنند.
استان اردبیل با 10 شهرستان یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور جمعیت واجد شرایط برای رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری 998 هزار و 499 نفر می باشد.
این استان با پنج حوزه انتخابیه هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی نماینده دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه برگزار خواهد شد.
6018/6016

نظر شما