شناسهٔ خبر: 11285816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئول روابط عمومی کل سپاه: سربازی در نگاه امام و رهبری عبادت است

تهران- ایرنا- مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع خدمت سربازی از منظر دین و تبیین دو نگاه اجباری و تکلیفی گفت: سربازی در نگام امام راحل و رهبر معظم انقلاب عبادت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سپاه، سردار رمضان شریف اظهار کرد: درسالهای قبل از پیروزی انقلاب از سربازی با لفظ اجباری یاد می شد اما با پیروزی انقلاب از آنجا که سرباز در نگاه اسلام دارای وجه مکتبی و اعتقادی است، امام راحل و رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی) از خدمت سربازی به عنوان عبادت نام برده اند که این نگاه مبین جایگاه ارزنده و والای خدمت مقدس سربازی در ایران است و در واقع جوان سرباز مقوله سربازی را برای خود بیشتر تکلیف می داند تا وظیفه و اجبار.
وی با بیان اینکه ازمنظر رهبرمعظم انقلاب خدمت وظیفه عمومی 'مقدس' و به منزله 'جهاد فی سبیل الله' است گفت: جشنواره جوان سرباز درصدد ارائه این الگوی الهام بخش و نگاه متعالی به افکار عمومی و سطح جامعه است.

**خدمت سربازی به عنوان دوره تربیت و تعالی روحی کشف استعداد
مسئول روابط عمومی کل سپاه، از خدمت سربازی به عنوان دوره تربیت و تعالی روحی و معنوی و کشف استعدادهای ناشناخته فردی یاد کرد و گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دنبال تربیت نیروی انسانی شایسته، متخصص و مفید برای نظام، کشور و خانواده هستند که این مهم خدمت سربازی را به عنوان یک فرهنگ که محدود به دوره خاصی نمی شود مطرح می کند.
سردارشریف، نقش سرباز در ارتقاء بنیه ی تخصصی و مهارتی سازمان را تأثیرگذاربرشمرد و افزود: تنوع مأموریت های سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و جذب جوانان مؤمن و با انگیزه به نوعی فرصت یادگیری، کسب تجربه و تمرین تخصص و مهارت در زمینه های مختلف است.
وی آشنایی خانواده ها با محیط خدمتی فرزندان را از ظرفیت های جشنواره جوان سرباز عنوان کرد و افزود: در شرایطی که دشمنان انقلاب و نظام با شبیخون فرهنگی بنیان خانواده بویژه جوانان را هدف قرار داده اند خدمت سربازی درنیروهای مسلح می تواند بستر مناسبی برای آشنایی با تهدیدات و امنیت سازی برابر آنها باشد.

** جوانان درخدمت سربازی به عناصری مفید و کارآمد تبدیل می شوند
سردارشریف کادرسازی برای انقلاب در نیروهای مسلح، بسط و توسعه فرهنگ بسیجی و تزریق آن به جامعه را از ویژگی های خدمت وظیفه برشمرد و خاطرنشان کرد: جوانان پرشور و بانشاط درخدمت سربازی به عناصری مفید و کارآمد تبدیل می شوند؛ همچنین بهره مندی نیروهای مسلح از سربازان نخبه، ارتقای بنیه ی تخصصی و مهارتی سازمان را به همراه خواهد داشت.

** امروز اقتدار و امنیت کشور مرهون تلاش آحاد نیروهای مسلح است
مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به نقش و جایگاه سرباز در تأمین و ارتقای امنیت ملی گفت: امروز اقتدار و امنیت کشور مرهون تلاش های آحاد نیروهای مسلح از جمله سربازان است که فداکاری ها و سلحشوری های آنان در این عرصه ماندگار، آموزنده و هدایتگر نسل جوان است.
سردارشریف گفت: نیروهای مسلح مقتدر و با صلابت جمهوری اسلامی ایران که درمعرض تهاجمات و عملیات روانی و رسانه ای دشمنان قراردارند همواره جبهه دشمن را با سدی نفوذ ناپذیرمواجه کرده اند و از آنجا که این جبهه شیطانی توان و جرأت رویارویی و تقابل مستقیم با مدافعان غیور و انقلابی کشور را ندارند، درصدد ایجاد روزنه ای برای نفوذ هستند.
وی با بیان اینکه ایجاد شبهه و ضربه زدن به نیروهای مسلح به عنوان نهاد برقرارکننده امنیت و اقتدار ایران اسلامی هستند گفت: جشنواره جوان سرباز فرصت مناسبی به منظور تشریح و تبیین نگاه واقع بینانه ای که درسطح کلان نظام نسبت به خدمت مقدس سربازی و نقش آنان در این زمینه است.

**هشتمین جشنواره جوان سربازبه میزبانی سپاه برگزار می شود
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: هشتمین جشنواره جوان سرباز اردیبهشت ماه سال 95 و همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود.
این جشنواره با حضوربیش ازدوهزار نفر ازپرسنل سربازسازمانهای نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به میزبانی سپاه برگزار می شود.
وی با اشاره به شعارهشتمین جشنواره جوان سرباز'سربازمظهر بصیرت، مدافع ولایت و نماد مقاومت ' گفت: برگزیدگان این جشنواره در10 محور'سرباز، دفاع، امنیت واقتدارملی'، 'سرباز،ایثارگری و فداکاری ،شهید و جانباز' ، ' سرباز، وظیفه شناسی و اقدام برجسته' ، 'سرباز، امور فرهنگی، هنری و تبلیغات' ، 'سرباز، خلاقیت وفناوری' ، 'سرباز، ورزش و تربیت بدنی' ، 'سرباز، نظم و انضباط اجتماعی' ، 'سرباز، دینداری و بصیرت' ، 'سرباز، مسئولیت پذیری درخانواده' و'سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی' برگزیده و مورد تقدیرقرارخواهند گرفت.
سردارشریف در پایان سخنان خود با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی در فرایند اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای داشته و باید مورد توجه قرار گیرند بر ضرورت بهره گیری از تمامی پتانسیلها و ظرفیت های حوزه رسانه تأکید کرد.
همچنین دراین نشست نمایندگان سازمانهای نیروهای مسلح ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره های استانی و سازمانی به بیان دیدگاهها و نظارت خود پیرامون برگزاری هرچه بهتر هشتمین جشنواره جوان سرباز پرداختند.
اجتمام/1724

نظر شما