شناسهٔ خبر: 11282138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تبلیغات انتخابات در ورامین به فضای مجازی کشیده شد

تهران- ایرنا- با نزدیک شدن به روزهای پایانی تبلیغات رسمی داوطلبان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ، فضای تبلیغات انتخابات در ورامین به فضای مجازی کشیده شده و طرفداران با عضویت در شبکه های مختلف مجازی اقدام به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، در جریان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 31 نفر در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا برای کسب یک کرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد تنها 20 نفر اقدام به برپا کردن ستادهای انتخاباتی و تبلیغات در سطح شهر کرده اند.
هرچند که استقرار ستادهای تبلیغاتی در سطح شهر و نصب بنرهای های متعدد و پوسترهای رنگارنگ فضای شهر را به سمت انتخابات پرشور تغییر داده ولی عملا کار تبلیغات ستاد نامزدهای انتخابات از ساعات پایانی روز آغاز می شود و طرفداران نامزدها با حضور در خیابان ها و معابر نسبت به توزیع برشور ، تراکت و زندگینامه داوطلبان اقدام می کنند.
بسیاری از ستادهای تبلیغاتی با راه انداختن صفحات مختلف در شبکه های مجازی ، تبلیغات را به این سمت کشانده و تلاش دارند با عضو کردن مردم در این شبکه ها ، آنان را در جریان لحظه به لحظه وضعیت نامزدها قرار دهند.
ارسال فایل های سخنرانی ، تصاویر مربوط به سخنرانی نامزدها ، حضور مردم در ستادهای تبلیغات ، پیام های تبلیغاتی و شعارهای نامزدهای انتخابات از جمله مواردی است که در این شبکه های مجازی به مردم ارائه می شود.
در برخی از گروه های تلگرامی نیز طرفداران با یکدیگر به بحث و جدل می پردازند و تلاش دارند تا نامزد مورد نظر خود را اصلح ترین فرد معرفی کنند.
هم اکنون بیش از 30 گروه و کانال تلگرامی در حمایت نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین ، قرچک و پیشوا تشکیل شده و هر روز هزاران پست برای مردم ارسال می کنند.
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات ورامین از رصد کامل تبلیغات در فضای مجازی خبر داد .
حامد رستمی گفت: تمامی وب سایت ها ، گروه ها و کانال های فعال در فضای مجازی در حوزه مرکزی شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا به صورت 24 ساعته در حال رصد و انعکاس گزارش به دستگاه های ذیربط می باشد.
وی افزود : اعلام حمایت نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی و بالعکس در صورت اعلام رسمی به ستاد انتخابات منع قانونی ندارد.
رستمی تصریح کرد: استفاده مشترک عکس نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی فقط در ابعاد 15 در20 و 10 در 15 سانتی متر در قوانین مجاز و غیر مجاز تبلیغات انتخابات اعلام شده منع قانونی ندارد.
وی تأکید کرد: انتشار خبر هرگونه جانبداری مسئولان برگزار کننده انتخابات در شهرستان ورامین کذب بوده و موارد مندرج توسط افراد ناشناس درفضای مجازی از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است و مسئولان ستاد انتخابات شهرستان ورامین کاملا بی طرف و صرفا مطابق قانون عمل می کنند.
مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان ورامین گفت: از زمان آغاز رسمی تبلیغات انتخابات تاکنون 25 مورد بنر غیر مجاز و 430 مورد پوستر غیرقانونی توسط کمیته امحا ستاد انتخابات ورامین جمع آوری شده است و 98 مورد تذکر شفاهی و 2 مورد تذکر کتبی به مسئولان ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان روز هفتم اسفند برگزار می شود.
31 نامزد انتخابات حوزه های ورامین ، قرچک و پیشوا برای تصدی یک کرسی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
تهرام/7254//1348

نظر شما