شناسهٔ خبر: 11268887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم مطرح کرد؛

نظر آیت الله یزدی درباره لیست انتخاباتی شورای هماهنگی اصولگرایان در قم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم نظر آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را درباره لیست انتخاباتی این تشکل در قم تشریح کرد و گفت: جامعه مدرسین در جریان لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قرار گرفته و آیت الله یزدی نیز اعلام کردند که به تکلیف خودتان عمل کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدی مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم امشب در گردهمایی اصولگرایان استان قم که در مسجد امیرالمؤمنین قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: قبول داریم که این انقلاب مورد عنایت خاص حضرت ولی الله اعظم(عج) است، اما این مسأله از بار تکلیف ما کم نمی­کند؛ وقتی به خیل شهدا نگاه می­کنیم، تکلیف ما سنگین­تر می­شود.

 

وی به ارائه گزارشی از نحوه فعالیت کار شورای اصولگرایان پرداخت و اظهار داشت: شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم متشکل از 11 تشکل است و به وظایف انقلابی، اجتماعی و سیاسی خود عمل می­کنند؛ این شورا در انتخابات شوراها هم نقش داشت و لیست آن مورد حمایت مردم قرار گرفت.

 

مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم درباره علت ارائه لیست این شورا اشاره و تصریح کرد: چند ماه پیش احساس تکلیف کردیم که ورود کنیم و پس از آن با جلسات متعدد، تلاش­ها و نشست­ها با کاندیداهای مختلف به سه نفر یعنی حجج اسلام والمسلمین آشتیانی، ذوالنور و مهندس امیرآبادی فراهانی رسیدیم.

 

محمدی درباره اعلام شدن لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پس از این­که ما برنامه­های خود را اجرا و تنظیم کردیم و پوستر و لیستی آماده شد و دیرگاه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک برنامه­ای را انجام دادند و انتخابی را داشتند؛ احترام جامعه مدرسین بر همه ما واجب است که اینها یاران انقلاب، پیشکسوتان و بازوان رهبر معظم انقلاب هستند، اما تصور ما این بود که مسؤولیت ارائه لیست خبرگان در کل کشور به عهده این عزیزان است و شورای نگهبان با این وسعت عظیمی که ثبت نام کردند، بار جامعه مدرسین سنگین است و به مجلس نخواهند رسید.

 

وی درباره مراجعات اقشار مردم مبنی بر ارائه لیستی از سوی شورای هماهنگی اصولگرایان خاطرنشان کرد: هنگامی که دیدیم جامعه مدرسین لیستی را ارائه دادند، قصد داشتیم لیست خود را کنار بگذاریم، اما مراجعاتی از اقشار مختلف داشتیم که مؤید نفرات و لیست شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم بودند و طلاب، بانوان، دانشگاهیان و  رزمندگان آمدند و به لیست این شورا امیدوار بودند.

 

مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم افزود: به دنبال این هستیم که افرادی به مجلس راه پیدا کنند که صلاحیت، ایمان به ولایت و انقلاب و اسلام داشته باشند، ضد استکبار، مورد اعتماد مراجع عظام تقلید، ساده زیست و پاک دست باشند.

 

محمدی درباره ارائه لیست اصولگرایان به جامعه مدرسین اظهار داشت: در مجموع لیست ما آماده بود و مانده بودیم که چکار کنیم؛ برای اینکه انجام تکلیف و احترام جامعه مدرسین را داشته باشیم و پس از ارائه لیست جامعه مدرسین، خدمت آیت­الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیدیم که ما چنین نفرات و لیستی را داده­ایم و نامه­ای را به جامعه داده بودیم که این افراد را انتخاب کرده­ایم و جامعه مدرسین را در جریان لیست شورای اصولگرایان گذاشتیم؛ آیت­الله یزدی گفتند که وقتی به یک مطلبی رسیدید، تکلیف دارید و لیست خود را ارائه دهید.

 

وی با بیان این­که با کمال افتخار لیست اصولگرایان حمایت می­کنیم، تصریح کرد: لیست ارائه شده توسط این شورا افرادی هستند که منویات رهبری را پیگیری کرده و بازی نمی­کنند؛ هر کسی باید یک تشکیلات و ستاد باشد و تلاش کنیم و مقدرات خدا را تمکین می­کنیم و وظیفه داریم که به تکلیف خود عمل کنیم.

 

مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم با اشاره به انصراف برخی کاندیداتورها به نفع اصولگرایان گفت: باید از بعضی از عزیزانی که به میدان آمدند و نام­نویسی کردند که پس از مصلحت اندیشی از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی انصراف دادند، تشکر کنیم که در رأس این افراد، آقایان یامین­پور و یوسف احمدآبادی بودند که به نفع اصولگرایان کنار کشیدند و در ادامه آقایان محمد ودود حیدری، حجج­اسلام غلامی و سقای بی­ریا بودند که برای خرد نشدن لیست اصولگرایان اعلام انصراف کردند و از کاندیداتوری مجلس دهم کنار کشیدند.

 

وی درباره شورای نگهبان یادآور شد: از شورای نگهبان قدردانی می­کنیم که زحمات طاقت فرسایی بر دوششان بود و قدردان این­ها هستیم./822/پ202/ج

نظر شما