شناسهٔ خبر: 11261233 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله نعیم آبادی:

بی تردید لیستی مطمئن تر از جامعین برای خبرگان نمی توان پیدا کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ارائه لیست از سوی جامعتین کاری بسیار لازمی است، گفت: جامعتین دو مجموعه ای هستند که از ابتدا محور رأی متدینین و انقلابیون بودند.

صاحب‌خبر -

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات خبرگان گفت: اگر بخواهیم با اطمینان رأی دهیم، امکان بررسی دقیق برای کمتر کسی در کشور وجود دارد.


وی افزود: با عنایت امام و تقویت رهبری این دو مجموعه همواره کانون های مطمئنی بودند برای این که مؤمنان به استناد تشخیص آن ها رأی دهند، در واقع انسان باید با حجت رأی دهد؛ وقتی که تعداد قابل توجهی از بزرگان با دقت در مجموعه ای افرادی را مشخص می کنند انسان می تواند با استناد به تشخیص آن ها رأی دهد.


نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ارائه لیست از سوی جامعتین کاری بسیار لازمی است، اظهار داشت: به نظر می رسد تأکید رهبر معظم انقلاب بر اعتماد بر لیست های افراد مورد اعتماد، مؤمن و انقلابی عنایت به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز دارد.


وی ادامه داد: جامعتین دو مجموعه ای هستند که از ابتدا محور رأی متدینین و انقلابیون بودند، وقتی ما می پذیریم که در این مجموعه ها عده ای از علمای بزرگوار و تعدادی از آیات در آن جا حضور دارند، بی تردید لیستی مطمئن تر از این ها نمی توان پیدا کرد.


آیت الله نعیم آبادی با بیان این که جو سازی علیه لیست جامعتین کار درستی نیست، ابراز داشت: رأی انسان باید با حجت و مستند به تشخیص باشد، چه کسی در تهران می تواند 16 نفر را تشخیص دهد یا اگر در روز رأی گیری فردی به شهر دیگری سفر کند چگونه می تواند افراد را تشخیص دهد؛ کاندیداهای جامعه مدرسین به انسان اطمینان خاطر می دهد و منطق می گوید جایی که اطمینان وجود دارد باید حرکت کرد./1323/ت302/ج

نظر شما