شناسهٔ خبر: 11226784 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عکس ها به تو لبخند می زنند

ایلام - ایرنا - با آغاز تبلیغات رسمی نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از پنجشنبه هفته گذشته رنگ و روی شهر ایلام نیز همچون سایر مناطق کشور بیش از پیش انتخاباتی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسفند ماهی که بوی عید می دهد امسال با طعم تبلیغات انتخابات آغاز شد و شهر ایلام در کنار سفره های هفت سین و ماهی های قرمز به عکس های تبلیغاتی نامزدها نیز مزین شده است.
شهرهای مختلف استان ایلام نیز این روزها فضای تبلیغات انتخابات را بصورت چشمگیر با شور و هیجان خاصی به خود گرفته اند و طرفداران نامزدها با شگردها و شیوه های مختلف سعی در جلب آرای مردم دارند.
در این میان شهر ایلام به عنوان مرکز استان این روزها دیدنی تر شده و گوشه گوشه آن با راه اندازی ستادهای تبلیغاتی نامزدها اعم از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری چهره ای جدید و انتخاباتی به خود گرفته است.
از میدان انقلاب گرفته تا خیام، بلوار آزادی، بلوار مدرس، خیابان 24 متری ولیعصر، میدان کشوری و دیگر معابر شهر ایلام همگی با فعالیت ستادهای تبلیغاتی جلوه ای خاص و انتخاباتی به خود گرفته و مزین به تصاویر رنگارنگ نامزدها شده اند.
حضور هواداران نامزدها که بیشتر از قشر جوان و نوجوان هستند در اطراف ستادهای انتخاباتی تا پاسی از شب و توزیع کارت و بروشورهای تبلیغی نامزدهای مورد نظر این افراد، خیابان ها را شلوغ تر از همیشه کرده و موج جدیدی از ترافیک در شهر براه انداخته اند.
نصب عکس و پوستر نامزدها توسط هوادارانشان بر روی شیشه و درب خودروها از دیگر شیوه های تبلیغاتی است که توسط هواداران برخی نامزدها بکار گرفته می شود.
پخش نوار صوتی سخنرانی نامزدها در ستادهای تبلیغاتی نیز شهر ایلام را شلوغ تر و پر سر و صداتر از همیشه کرده تا نشان دهد نامزدها و هواداران از هر ابزاری برای جلب آرا استفاده می کنند.
حضور نامزدها با تعدادی هواردار در خیابان ها و بازارهای شهر و رفتن به مغازه ها و گفت گوی چهره به چهره با مردم و فروشندگان نیز از دیگر شیوه های تبلیغاتی این دوره محسوب می شود.
در مجموع شهر ایلام با عکس هایی که در آن نامزدها به تو لبخند می زنند پر شده و هر گوشه شهر را نگاه کنی ذهنت به تبلیغات و انتخابات ناخواسته هدایت می شود.
بحث انتخابات روز به روز داغ و داغ تر می شود و به نقل مجالس و جمع های دوستانه و فامیلی تبدیل شده و هرکس از کارمند گرفته تا خانه دار، دکتر، کسبه و غیره پیش بینی خود را از برد و باخت نامزدها ارایه می کند.
با نزدیک شدن به هفتم اسفندماه شور انتخاباتی لحظه به لحظه بیشتر شده و پیش بینی می شود فعالیت هواداران نامزدها برای جلب آرا در روزهای آینده به اوج خود برسد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 435 هزار نفر واجد شرکت در انتخابات هستند در دو حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی دو نماینده و حوزه انتخابیه اصلی دهلران متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات سراسری مجلس دهم و مجلس پنجم خبرگان رهبری هفتم هفتم اسفندماه برگزار می شود.
استان ایلام همچنین یک سهمیه نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
7171/9002

نظر شما