شناسهٔ خبر: 11213191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

خراسان شمالی آماده برگزاری انتخابات است/ تلاش برای حضور حداکثری

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی هم اکنون درفضایی سالم سیاسی آماده برگزاری انتخابات هفتم اسفند است که امید می‌رود با حضور حداکثری مردم حماسه هفتم اسفندماه محقق شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرحیم نوروزیان افزود: امسال برگزاری دو انتخابات همزمان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی کشور و استان با رقابت ۵۸ نامزد مجلس شورای اسلامی و سه نامزد خبرگان رهبری در حال برگزاری رقابت‌های انتخاباتی است.

وی گفت: از ابتدای آغاز فرایند انتخابات تا کنون خوشبختانه فضای آرام و به دور از هیچگونه تنشی برای برگزاری انتخاباتی سالم در استان فراهم و ساز وکارهای برگزاری آن نیز آماده شده است.

نوروزیان، خراسان شمالی را از جمله استان‌هایی دانست که دارای کم‌ترین تخلفات انتخاباتی در این دوره بوده است.

وی تصریح کرد: این امر نشان دهنده سطح بالای هوشیاری و بصیرت مردم، احزاب، نامزدها، رسانه‌ها و مسئولان استان است.

به گفته تاکنون پرونده مواردی از تخلفات انتخاباتی در این استان تشکیل که پس از برگزاری انتخابات از سوی دستگاه قضایی و سایر مراجع زیربط به آن رسیدگی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

نوروزیان تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی باید ضمن توجه به شرایط حساس کشور، با احترام به یکدیگر، نسبت به اجرای قوانین همراه با رعایت اخلاق انتخاباتی توجه کنند، چراکه افراد سودجو و دشمنان نظام اسلامی به دنبال تزلزل وحدت و انسجام مردم هستند.

وی اضافه کرد: تا هفتم اسفندماه جاری و بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت کشور، خراسان شمالی دارای ۶۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر واجد شرایط رای است که از این تعداد ۱۶ هزار نفر رای اولی هستند.

نوروزیان افزود: مردم خراسان شمالی همواره در تمام عرصه‌ها بیشترین مشارکت را داشته‌اند که امیدواریم در این دوره از انتخابات نیز با حضور حداکثری خود بار دیگر وفاداری خود را به نظام و رهبری نشان دهند.

وی همچنین از افزایش تعداد شعبه‌های اخذ رای در این استان در انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: در این دوره از انتخابات ۸۲۵ شعبه اخذ رای در سطح استان و به عبارتی به ازای هر ۷۵۷ نفر یک شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.

به گفته نوروزیان ۱۴ هزار نفر برگزاری این دو انتخابات مهم را برعهده دارند که این میزان نیز نسبت به دوره‌های گذشته حدود یک هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی افزود: با فراهم سازی فضای مناسب از سوی احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی، و با برگزاری انتخاباتی باشکوه بایستی سرنوشت مردم به دست نمایندگان اصلح سپرده شود.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و ۹۲۹ هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی ثابت و یک کرسی مشترک در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی ثابت در مجلس خبرگان رهبری است.

 

نظر شما