شناسهٔ خبر: 11175589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان شمالی در مسیر حماسه هفتم اسفند؛

مجلس آینده به فکر تقویت جایگاه شوراها باشد

بجنورد -ایرنا- رئیس شورای اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به نزدیک شدن به موعد انتخابات اسفندماه گفت: نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم به فکر تقویت نهاد شورا باشند.

صاحب‌خبر -

محمد ولی رحمانی روز پنجشنبه و همزمان با آغاز رسمی فعالیت های تبلیغاتی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تقویت جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا را خواسته اعضای شوراها از نمایندگان مجلس دانست و تصریح کرد: این موضوع با توجه به ایفای نقش شوراهای اسلامی به عنوان بازوی اجرایی حاکمیت و پل ارتباطی مردم و مسئولان اهمیت زیادی دارد.
وی هم چنین از نامزدهای انتخابات آتی خواست از دادن وعده های غیرممکن و غیرقابل اجرا به مردم خودداری کنند و افزود: این قبیل وعده های غیرعملی توقع و انتظارت نادرستی در حوزه های انتخابیه ایجاد می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر راز، مرکز شهرستان راز و جرگلان تصریح کرد: مرزنشینان غیور و آگاه این شهرستان درصدد حضور گسترده پای صندوق های رأی و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری هستند.
رحمانی اظهار کرد: برگزاری مطلوب این انتخابات، حافظ آبرو و حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی کننده توطئه های شوم دشمنان نظام و کشور است.
شهرستان مرزی راز و جرگلان در شمال استان خراسان شمالی و هم مرز با کشور ترکمنستان واقع است.
این شهرستان به همراه 4 شهرستان دیگر این استان درمجموع یک حوزه انتخابیه را تشکیل می دهند و 2 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.
راز و جرگلان به سبب سکونت اقوام مختلف از مذاهب تشیع و تسنن به شهرستان وحدت موسوم شده است.
به گزارش ایرنا، خراسان شمالی دارای 4 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز به طور مشترک با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده در بهارستان دارد.
در این استان و برای حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم 34 نفر، در حوزه انتخابیه اسفراین 19 و حوزه انتخابیه شیروان 10 نامزد تایید شده اند و می توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند. 4 نفر از نامزدهای تاییدصلاحیت شده را زنان تشکیل می دهند.
67 درصد جمعیت 925 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رای دادن در انتخابات هفتم اسفند هستند./
/7184 / 1744 /

نظر شما