شناسهٔ خبر: 1115560 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

نوبخت: سازمان مديريت تا يک ماه ديگر احيا مي شود

صاحب‌خبر -

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور از افزايش رشد اقتصادي به مثبت يک درصد تا پايان شهريورماه و همچنين تشکيل سازمان مديريت و برنامه ريزي حداکثر تا ماه آينده خبر داد. به گزارش ايسنا، محمدباقر نوبخت در نشستي خبري با اشاره به سياست هاي اقتصادي براي خروج از رکود گفت: آخرين آمارهاي مرکز آمار بيانگر افزايش رشد اقتصادي به نيم درصد و خروج از رشد  اقتصادي منفي سال گذشته است. وي افزود: پيش بيني مي کنيم تا پايان شش ماهه ابتدايي سال جاري رشد اقتصادي به مثبت يک درصد و تا پايان سال به حدود دو درصد افزايش يابد.

تشکيل سازمان مديريت و برنامه ريزي حداکثر تا ماه آينده

نوبخت در مورد احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت: با توجه به اين که اصل 126 قانون اساسي اين اختيار را به رييس جمهور مي دهد که خود مسئوليت دو معاونت برنامه ريزي و توسعه را برعهده داشته باشد، آقاي روحاني نيز اين مسئوليت را به شخص من واگذار کرده است. وي ادامه داد: با تدابيري که انديشيده ايم و با استفاده از نظر کارشناسان به نظر مي رسد حداکثر تا يکماه آينده بتوانيم سازمان مديريت و برنامه ريزي را دوباره احيا کنيم. وي توضيح داد: در حال حاضر سازمان با مشکلي روبه رو نيست و با ايجاد 2 معاونت در رياست جمهوري کارهاي لازم انجام مي شود بنابراين اينکه برخي مي گويند دولت موضوع احياي سازمان مديريت را فراموش کرده درست نيست. معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور افزود: براي هويت بخشي به سازمان مديريت سناريوهاي متفاوتي مطرح است از جمله اينکه به صورت سازمان مديريت احيا شود و يا سازمان برنامه و بودجه و يا اينکه به عنوان معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي ادامه فعاليت دهد و يا وضع ديگري داشته باشد که تا ماه آينده براي انتخاب يکي از اين حالت ها به جمع بندي خواهيم رسيد. نوبخت همچنين به پايان تدوين پيش نويس سياست هاي کلي برنامه ششم اشاره و اظهار کرد: اين پيش نويس را همراه با 14 پيوست به مقام معظم رهبري تقديم کرديم و تاکنون مشکلي در اين مورد نداشتيم. به گفته وي برنامه ششم توسعه مبناي تدوين بودجه سال 1395 خواهد بود.

تدوين برنامه اضطراري براي مقابله با تحريم ها

به گزارش ايسنا، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور در مورد اين که آيا برنامه ششم تمامي مسائل مربوط به تشديد تحريم ها را نيز در بر مي گيرد گفت: ما در سال گذشته همان طور که قبلا هم اعلام کرديم برنامه اي را تدوين کرديم که تمامي جوانب تحريم ها در آن بررسي و در نظر گرفته شد و مي توان از آن به عنوان برنامه اضطراري نام برد.

نظر شما