شناسهٔ خبر: 11154696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

اعلام زمان رسمی تبلیغات انتخابات مجلس/ تعبیه باکس‌های رای‌گیری برای اولین بار در تبریز

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: در اطلاعیه شماره 9 ستاد انتخابات کشور زمان رسمی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید شبستری‌خیابانی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در تبریز، اظهار داشت: در اجرای ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 40 آئین‌نامه اجرایی آن؛ تبلیغات انتخاباتی کلیه نامزدهای تأیید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ بیست و نهم آغاز خواهد شد و در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ ششم اسفند یعنی 24 ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رأی پایان می‌یابد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص آمار کاندیداها توضیح داد: با تایید صلاحیت‌های اخیر، از 623 نفر از افراد ثبت‌نام کننده در سطح استان تعداد 363 نفر تائید شده‌اند که درصد افراد تائید صلاحیت شده با کسر 44 نفر انصرافی و استعفا در حدود 63 درصد است که می‌توانند برای جلب آرای مردمی در مجلس دهم رقابت کنند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون، شمار داوطلبان تائید صلاحیت شده در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو 164 نفر، اهر و هریس 17 نفر، بستان‌آباد 12 نفر، مرند و جلفا 30 نفر، شبستر 18 نفر، ورزقان 15 نفر، کلیبر، خداآفرین و هوراند 14 نفر، بناب پنج نفر، ملکان 11 نفر، سراب 21 نفر، هشترود و چاراویماق 11 نفر و مراغه، میانه 21 نفر و عجب‌شیر 23 نفر است.

این مسئول تعداد شعب اخذ رای استان را 2 هزار و 889 شعبه اعلام و اضافه کرد: از این تعداد 904 شعبه در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو فعال خواهند بود که در خود تبریز 714 شعبه منظور شده و یک شعبه نیز مختص اقلیت‌های مذهبی است.

تعبیه باکس‌های رای‌گیری برای اولین بار در تبریز

شبستری همچنین از تعبیه باکس و حفاظ‌های رای‌گیری آقایان و بانوان در تبریز خبر داد و افزود: این حفاظ‌ها، به پیشنهاد استاندار آذربایجان‌شرقی برای اولین بار در کشور و تنها در شهر تبریز تعبیه خواهند شد و در صورت موفقیت، در انتخابات آینده می‌توان آن را به کل کشور تعمیم داد.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

http://fna.ir/F15TDY

نظر شما