شناسهٔ خبر: 11146213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تائید نهایی 59 نامزد خانه ملت درحوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان

اراک - ایرنا - رئیس هیات اجرایی حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان گفت: از مجموع 128 داوطلب ثبت نامی برای رقابت های دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه، صلاحیت 59 نفر تائید نهایی شد.

صاحب‌خبر -

حسین بختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در فرایند بررسی صلاحیت ها، 65 داوطلب واجد شرایط نبودند و از گردونه انتخابات خارج شدند که صلاحیت چهار نفر از نامزدها در هیات اجرائی و بقیه در هیات نظارت و شورای نگهبان رد شده است.
وی گفت: چهار داوطلب در این حوزه انتخابیه از حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی انصراف دادند و یک نامزد نیز به حوزه انتخابیه خمین منتقل شده است.
فرماندار اراک خاطرنشان کرد: شش هزار نفر در حوزه انتخابیه اراک دست اندرکار برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.
ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از 28 آذرماه وپنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه جاری آغاز شد.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس از 29 بهمن به مدت یک هفته و نامزدهای خبرگان رهبری از 22 بهمن ماه تا یک روز پیش از رای گیری تعیین شده است.
حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان دو نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه جاری در کشور برگزار می شود.
6991/6013/6012

نظر شما