شناسهٔ خبر: 1111699 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

هیچ مرگی ناشی از وقوع زلزله در آبدانان و دهلران اعلام نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به بیش از 130 پس‌لرزه در دهلران و آبدانان گفت: با وجود بزرگ مقیاس بودن این پس لرزه‌ها، هیچ مرگی ناشی از وقوع این پس لرزه‌ها در این شهرستان‌ها اعلام نشده است.

صاحب‌خبر -

علی دل پیشه در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در ایلام، بیان داشت: زلزله‌ای به بزرگی 6 ریشتر صبح روز گذشته بخش موموری در آبدانان و 8 /۵ ریشتر شب گذشته دهلران را لرزاند، تکانه‌های این زمین لرزه‌ها استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان را تحت شعاع خود قرار داد؛ به گونه‌ای که اندیمشک، پل دختر و شوش روز گذشته و امروز بار‌ها لرزیدند.
 

وی به اطلاع رسانی استانداری ایلام و صدا و سیما در شب قبل از وقوع زمین لرزه اشاره کرد و افزود: مردم آبدانان و دهلران روز یکشنبه در پارک‌های مجاور منازلشان و زمین‌های اطراف شهر مستقر شده بودند؛ بنابراین زمین لرزه‌های مذکور به هیچ مرگ و میری منجر نشده است.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  با اشاره به بیش از 130 پس‌لرزه در دهلران و آبدانان گفت: با وجود بزرگ مقیاس بودن این پس لرزه‌ها، هیچ مرگی ناشی از وقوع این پس لرزه‌ها در این شهرستان‌ها اعلام نشده است.

 

دل‌پیشه شمار مصدومین را بیش از ۴۰۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: بیشتر این مصدومان دچار شوک و استرس شده‌اند، ۱۱۴ نفر از مصدومان آبدانان به بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) این شهر مراجعه کردند، ۱۰ نفر بستری شدند، ۶ مصدوم به بیمارستان دزفول منتقل شدند و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند، تعداد مصدومین دهلران ۵۰ نفر هستند که آنان نیز به بیمارستان‌های ایلام و خوزستان منتقل شدند.
 

وی افزود: پس از وقوع زلزله در بخش مورموری ۵۰ قوطی شیر خشک برای خدمات‌دهی به کودکان زیر ۸ سال از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام توزیع شد، ۱۲ بانوی باردار که به دلیل استرس ناشی از زلزله به بیمارستان مراجعه کرده بودند، سرپایی درمان شدند و از ۱۵ سالمندی نیز که به مراکز درمانی مراجعه کردند و دو نفر بستری شدند.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۰ اکیپ پزشکی مجهز به همراه آمبولانس اتوبوسی، تعدادی آمبولانس با تمام تجهیزات و آماده برای امدادرسانی در منطقه زلزله زده مستقر شده‌اند، ۱۵ تیم عملیاتی با در اختیار داشتن دو فروند بالگرد و بیش از ۴۰۰ تخته چادر در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و تمام شهرستان‌های اطراف مورموری در حالت آماده باش هستند.
 

 دل پیشه با بیان اینکه آسیب‌های فراوانی به زیرساخت‌های شهری و روستایی وارد شده است، افزود: بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی دچار خسارت مالی شده‌اند؛ با این وجود، گرمای هوا، گرد و غبار و بارش باران مردم را بیشتر از وقوع زلزله آزار می‌دهد.

 

وی گفت: کمبود مایحتاج ضروری از جمله چادر، مواد غذایی و آب آشامیدنی در مناطق زلزله‌زده مشهود است، برق و آب این مناطق قطع شده است و کمک‌های رسیده به دلیل کم بودن، موجبات نارضایتی مردم حادثه دیده را فراهم کرده است.

 

نظر شما