شناسهٔ خبر: 11095060 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جام باشگاه های کشتی جهان، جهانی شد

موافقت اتحادیه جهانی کشتی با میزبانی مجارستان در رقابت‌های فرنگی جام باشگاه‌های جهان موجب جهانی شدن این مسابقات شد.

صاحب‌خبر -
جام باشگاه های کشتی جهان، جهانی شدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ پس از دو سال از آغاز برگزاری این مسابقات، که با ابتکار و میزبانی ایران شکل گرفت، فدراسیون کشتی مجارستان تقاضای میزبانی کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان در سال 2016 میلادی را ارائه کرد. در این میان سایر کشورها هم اعلام آمادگی کردند که باعث جهانی این مسابقات شد.
پس از مذاکرات فدراسیون کشتی ایران، به عنوان مبتکر این رقابت ها، با فدراسیون کشتی مجارستان، و توافقات قطعی در این زمینه، مبنی بر برگزاری مشترک رقابت های باشگاه های کشتی فرنگی جهان در بوداپست، این موضوع در قالب پیشنهادی مشترک از سوی دوفدراسیون، به اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد، و اتحادیه جهانی کشتی ابراز امیدواری کرد، این رقابتها به عنوان یک الگو برای مشارکت دیگر کشور در برگزاری باشد که ضمن کمک به جذب بنگاه های اقتصادی و توسعه کشتی در دنیا، موجب حفظ همیشگی کشتی در المپیک شود و اینکه به عنوان یک الگوی مدیریتی در کشتی دنیا، مورد توجه قرار گیرد.
با توافق فدراسیون کشتی ایران و مجارستان، همه هزینه های اقامت، ترانسفر داخلی، و برگزاری رقابت های تیم های باشگاهی متقاضی شرکت در، مسابقات جام باشگاه های کشتی فرنگی جهان، در سال 2016، را مجارستان تامین خواهد کرد. 
فدراسیون کشتی ایران هم در تامین هزینه جایزه ارزی مسابقات یادشده با کمک حامیان مالی خود، مشارکت می کند.
بنظر می رسد پذیرش میزبانی جام باشگاههای کشتی فرنگی جهان، از سوی کشوری غیر ایران، جدای از اهمیت پذیرش جهانی این رقابت ها فرصت مضاعفی را برای حضور بسیاری از تیم های اروپایی و آسیایی، که به علتهایی از جمله تنگناهای مالی ناشی از دوری مسیر، امکان حضور در دو دوره اولیه رقابت های جام باشگاههای جهان در سالهای 2015،و 2014 در ایران را نداشته اند، را فراهم می کند. 
انتظار می رود حرکت اولیه کشتی ایران در جهان، از رونق کمی و کیفی مضاعفی در مسابقات سال آتی برخوردار باشد.
رقابت های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان از سال 2014 میلادی با ابتکار فدراسیون کشتی ایران راه اندازی شده و تاکنون دو دوره از این مسابقات در هر رشته، به میزبانی کشورمان برگزار شده است.

نظر شما