شناسهٔ خبر: 11073273 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس مرکز سلامت محیط و کار:

پیشگیری از حوادث شغلی سخت‌ترین مرحله طب کار است

رئیس مرکز سلامت محیط و کار در هفتمین همایش کشوری طب کار و بیماری‌های شغلی، پیشگیری از حوادث شغلی را سخت‌ترین مرحله طب کار اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری فارس، خسرو صادق نیت گفت: معمولاً افکار عمومی جامعه و همچنین توجه حمایت‌کنندگان بحث سلامت بیشتر به سمتِ درمان یک آسیب معطوف می‌شود تا پیشگیری از یک سانحه، بنابراین پیشگیری از حوادث و ارتقای سلامت در بخش طب کار و بیماری‌های مرتبط با شغل افراد، مغفول واقع‌شده و در حقیقت سخت‌ترین مرحله کار است.

وی افزود: پیشگیری از حوادث شغلی و بیماری‌های مربوط به کار نیازمند توجه جدی و آگاه‌سازی مردم است. حوادث شغلی معمولاً درمان سخت‌تری نسبت به سایر بیماری‌ها دارند، بنابراین توجه به پیشگیری در این بخش مهم‌تر است.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت شغلی یک کار جمعی و نیازمند توجه همه بخش‌های ذی‌ربط در ارگان‌های مختلف است. تمام افرادی که در کنار کارشناسان بهداشت محیط، متخصصان طب کار و پزشکان شاغل در فیلد هستند در کنار هم می‌توانند به حل این مشکل بپردازند.

صادق نیت بیان کرد: در کنار وزارت بهداشت دستگاه‌های اجرایی دیگری همچون سازمان تأمین اجتماعی و وزارت رفاه با فعالیت‌های منسجم حفظ و ارتقای سلامت شاغلان را پیگیری کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار اظهار داشت: ارتقای سلامت شاغلان و طب کار یک موضوع چندوجهی است و به تخصص‌های مختلف نیازمند است. این همایش نیز درصدد این است که کاری کند تا سلامت کارگران و شاغلین ارتقا یافته و بیماری‌های مرتبط با آنان کنترل شود.

 وی در پایان سخنانش با اشاره به مشکلات جدی که در این عرصه وجود دارد سوانح جاده‌ای برای مردم و رانندگان را یکی از مصداق‌های لازم برای ارتقای سلامت شاغلان و مردم دانست.

انتهای پیام/

http://fna.ir/J6PNO9

نظر شما