شناسهٔ خبر: 1107188 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نوبخت :

رشد سه و هفت دهم درصدی تخصیص بودجه عمرانی در سال جاری

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: تخصیص اعتبارات عمرانی در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال سه و هفت دهم برابر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در نشست خبری امروز خود، با علام رشد و سه و هفت دهم درصدی بودجه های عمرانی، افزود: در بخش هزینه های جاری نیز در پنج ماهه اول امسال 56 هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است که نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: بودجه عمومی در این مدت 71 هزار و 800 میلیارد تومان تحقق یافته که نسبت به مدت مشابه سال پیش  یک و نیم برابر شده است.
نوبخت با اشاره به اینکه در تخصیص منابع بودجه ای اولویت را به اعتبارات عمرانی داده ایم، گفت: رشد سه و هفت دهم برابری بودجه عمرانی و همچنین افزایش 10 هزار میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی نشان می دهد دولت به اجرای طرح های عمرانی اهتمام دارد.
وی افزود: براساس گزارش مرکز آمار ایران پیش بینی می شود اقتصاد کشور تا آخر امسال به رشد مثبت دو درصد دست یابد و این نرخ رشد برای شش ماهه اول امسال مثبت یک دهم،درصد پیش بینی شده است.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور درباره  اختصاص اعتبارات عمرانی به استان ها نیز گفت: این اعتبارات نسبت به مدت مشابه پارسال هشت و یک دهم برابر شده است.
نوبخت ابراز اطمینان کرد تا آخر امسال صددرصد اعتبارات عمرانی تخصیص یابد و همچنین تمام 246 طرحی که قرار است با اختصاص اعتبارات عمرانی به پایان برسد ؛ بهره برداری شود.

نظر شما