شناسهٔ خبر: 1106413 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سازمانی جدید بجای دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی

صاحب‌خبر -


به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود افزود: در پنج ماهه اول امسال 32 هزار و 458 میلیارد تومان از محل فروش نفت وارد بودجه شده است که این میزان 90 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی از اختصاص 100 درصدی اعتبارات بهسازی مکان های آموزشی خبر داد و گفت: برای آماده شدن کلاس ها در آموزش و پرورش و دانشگاه ها، این اعتبارات به طور کامل تخصیص یافته است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: امسال دو میلیارد دلار معادل 5200 میلیارد تومان نیز برای مهار آب های مرزی از محل صندوق توسعه ملی استفاده خواهد شد.

نوبخت با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال 94 امسال در زمان مقرر و به صورت عملیاتی تقدیم مجلس می شود گفت: کار تدوین برنامه ششم توسعه نیز با محوریت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

وی افزود: با صراحت می گویم برنامه ششم در دو سناریو در حال تدوین است که در هیچ کدام از دو مسیر رویاپردازی نشده و اصل را بر ادامه وضع موجود و استفاده از ظرفیت های موجود گذاشته ایم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر 2906 طرح ناتمام عمرانی در کشور داریم که اگر با همین وضع بخواهد اجرا شود 400 هزار میلیارد تومان پول می خواهد بنابراین باید بازنگری هایی در این طرح ها صورت گیرد.

نوبخت در پاسخ به سؤالی که آیا ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت نهاد موازی با معاونت برنامه ریزی است؟ گفت: به هیچ وجه این طور نیست و این ستاد با هیچ دستگاهی موازی نیست.



نظر شما