شناسهٔ خبر: 11055859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تالار احسان شیراز میزبان نمایش «مضحکه لیر نوروزی» می‌شود

نمایش مضحکه لیر نوروزی به روایت محمد حسین یزدیان و به قلم سپیده گلتراش نژاد به مدت پنج شب در تالار احسان شیراز بر روی صحنه اجرامی شود که درآن بازی سازانی چون، محمد حسین یزدیان - آگه فنی – زهرا صالحی آباده – اعظم فرهادی - هدی هادیان شیرازی، به ایفای نقش می پردازند.

صاحب‌خبر -

تالار احسان شیراز از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت ماه جاری میزبان تئاترسیاه بازی «مضحکه لیر نوروزی» با اجرای موسیقی زنده در ساعت‌های ۲۰ و ۳۰ / ۲۱ می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، «نمایش مضحکه لیر نوروزی» به روایت محمد حسین یزدیان و به قلم سپیده گلتراش‌نژاد به مدت پنج شب در تالار احسان شیراز بر روی صحنه اجرامی شود که درآن بازی سازانی چون، محمد حسین یزدیان - آگه فنی – زهرا صالحی آباده – اعظم فرهادی - هدی هادیان شیرازی، به ایفای نقش می‌پردازند.

تئاتر یاد شده، استحاله هنرمندانه داستان معروف لیر شاه نویسنده شهیر شکسپیر و آئین میر نوروزی و تبدیل آن به نمایش آئینی و سنتی سیاه بازی ایرانی می‌باشد که ترکیب یک داستان ماندگار جهانی و جذابیتهای بی‌نظیر سیاه بازی یک اثر خاص و جذاب را رقم زده است.

در «نمایش مضحکه لیر نوروزی» عزیز عباس‌پور طرب ساز و عزیز عباس پور - احمد محمدی – سعید دلاور – علی تولایی طرب نوازان راتشکیل داده وهمچنین صحنه آرایی برعهده زهرا حمیدی و میر صحنه رامهیار کارگر و میرزا بنویس را سارا سلیمانی، اجرا می کند.

نظر شما