شناسهٔ خبر: 1101407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسالت در یک نگاه

تهران- ایرنا- روزنامه رسالت در شماره روز دوشنبه موضوعاتی چون «ارزیابی 40 دستاورد بزرگ مقاومت در نبرد چهارم با صهیونیست ها»، «ظریف: اقدام مشابه انجام می دهیم» و «محاصره آمرلی شکسته شد» را برجسته کرده است.

صاحب‌خبر -

این روزنامه عنوان ˈارزیابی 40 دستاورد بزرگ مقاومت در نبرد چهارم با صهیونیست هاˈ

را برای تیتر یک خود برگزیده و نوشته است: سیدعبدالله متولیان کارشناس مسائل منطقه در گفت وگو با خبرنگار رسالت به ارزیابی 40 دستاورد بزرگ مقاومت در نبرد چهارم با صهیونیست ها پرداخت. وی جنگ 50 روزه رزمندگان فلسطینی در غزه را جنگ تحریک عواطف جهانی علیه صهیونیست ها دانست و گفت: دنیا فهمید که رژیم جعلی اسرائیل توانایی ایستادگی در برابر موج مقاومت را ندارد.

روزنامه رسالت با بازتاب اظهارات ˈمحمد جواد ظریفˈ با عنوان ˈظریف: اقدام مشابه انجام می دهیمˈ، نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان تحریم های جدید آمریکا را مخالف توافق ژنو دانست. وی در دیدار با «ارکی تیومیویا» وزیر امور خارجه فنلاند که شامگاه شنبه به تهران سفر کرده بود، با بیان این که تحریم های جدید شرایط را برای رسیدن به توافق دشوار می کند، گفت:اگر از خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده شود، در زمان مناسب به آن پاسخ خواهیم داد. این اقدام آمریکا در تحریم های جدید با روح توافق ژنو و توافقات در تضاد است. جمهوری اسلامی ایران اگر ضروری بداند به این اقدام پاسخ می دهد.

محاصره آمرلی شکسته شد، تیتر دیگر این روزنامه است. عملیات ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کرد علیه تروریست های داعش همچنان ادامه دارد. شکسته شدن محاصره منطقه آمرلی را می توان پیروزی بزرگی برای ارتش عراق خواند. ارتش عراق طی عملیات خود موفق شد محاصره منطقه آمرلی را پایان داده و شهر سلیمان بیک را کاملا تحت کنترل خود درآورد. یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق در این خصوص اعلام کرده است که نیروهای امنیتی توانستند شهر سلیمان بیک را از دست اعضای داعش بیرون بیاورند. این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که آزادسازی سلیمان بیک پس از درگیری های شدید با اعضای داعش صورت گرفت و تلفات بسیاری به اعضای داعش در هنگام آزادسازی این شهر وارد شد.همزمان، ˈجاسم محمد جعفرˈ یک مقام ترکمانی از شکسته شدن محاصره منطقه آمرلی و اطراف آن خبر داد.جعفر افزوده است که این نیروها اقدام به تامین امنیت مسیر ارتباطی میان بغداد و کرکوک خواهند کرد و طرحی از چهار محور برای تامین امنیت منطقه و باز کردن مسیر اجرا خواهد شد.

روزنامه رسالت با انعکاس پیروزی تیم ملی والیبال ایران بر ایتالیا در گام نخست، نوشت: تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از رقابت های قهرمانی جهان با نتیجه 3 بر یک ایتالیا را شکست داد. تیم ملی والیبال ایران در نخستین روز رقابت های والیبال قهرمانی جهان به مصاف تیم قدرتمند ایتالیا رفت. این مسابقه در سالن 15هزار نفری شهر کراکوف لهستان برگزار شد که شاگردان کواچ موفق شدند با نتیجه 3 بر یک مقابل ایتالیا به برتری رسند. این پیروزی ازاین جهت ارزشمند بود که در صورت صعود ایران به مرحله بعد این سه امتیاز حیاتی در دور بعد لحاظ خواهد شد.

این روزنامه با عنوان ˈتهران به وضعیت قرمز آب نزدیک شدˈ، نوشت:مشاور وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در صورت عدم بارندگی مناسب و صرفه جویی جدی از سوی شهروندان تهرانی، پایتخت در پاییز امسال به وضعیت قرمز آبی نزدیک خواهد شد، گفت: این وزارتخانه با تمهیدات ویژه ای در حال مدیریت آبرسانی به کلانشهرهایی مانند کرمان و اصفهان است.حمیدرضا جانباز در نشست خبری با تشریح عملکرد یکساله گذشته از فعالیت دولت در زمینه آب و فاضلاب گفت: چالش های تامین و توزیع آب به قدری زیاد است که همه باید در مدیریت آن سهیم باشند. ایران در یک شرایط سخت کم آبی قرار گرفته و اطلاعات اقلیم نشان می دهد ایران در یک دوره 30 ساله خشکسالی قرار دارد و باید در تمامی بخش ها فعالیت ها با موضوعات منطبق بر فراوانی و محدودیت های آبی باشد.

**2002**9131

نظر شما