شناسهٔ خبر: 10972515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

16 روز تا انتخابات

صاحب‌خبر -

عارف: رایزنی‌ها برای تأیید چهره‌ها موفق نبود
رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: رایزنی‌های ما تاحدودی مؤثر بود ولی انتظار ما این بود که چهره‌های شاخص اصلاحات نیز تأیید شوند که این اتفاق آنچنان محقق نشد. به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در حاشیه همایش جوانان، انقلاب و انتخابات که به همت حزب اراده ملت ایران (حاما) برگزار شد،‌ باحضور در جمع خبرنگاران گفت: همه باید مر قانون را رعایت کنند و چه احزاب و جریان‌های سیاسی و چه قانونگذاران و مسئولان اجرایی و نظارت انتخابات نیز از این قاعده مستثنی نیستند و موظف به رعایت مر قانون هستند.



فهرست کامل اصلاح‌طلبان
برای انتخابات تهران
حسین مرعشی با ابراز تأسف از رد صلاحیت «شخصیت‌های شناخته شده و مورد احترام مردم در مناطق مختلف» تأکید کرد: از دوستان‌مان که رد صلاحیت شده‌اند، می‌خواهیم برای مصالح عالی کشور و نظام با گذشت و ایثار در صحنه بمانند و تأثیرگذاری خود را داشته باشند. عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه جریان اصلاحات در تهران لیست کامل خواهد داد و از این بابت مشکلی نداریم، به ایلنا گفت: لیست ما هم برای انتخابات خبرگان و هم برای انتخابات مجلس در تهران کامل خواهد بود. در تعدادی از استان‌ها نیز امکان معرفی کاندیداهای دولت و اصلاح‌طلبان وجود دارد. در برخی از حوزه‌های انتخابیه نیز بنا بر این است که از کاندیدای اصولگرای میانه‌رو حمایت کنیم تا از ورود افراطیون به مجلس جلوگیری کرده باشیم. مرعشی با اشاره به اینکه ناچاریم در تعدادی از حوزه‌های انتخابیه سکوت کنیم، گفت: در این حوزه انتخاب را برعهده خود اصلاح‌طلبان خواهیم گذاشت، چون اساساً امکان معرفی و حمایت از کاندیدای خاصی وجود ندارد.



بازار گمانه‌زنی درباره صلاحیت سید حسن خمینی
یک روز پیش از اعلام نظر نهایی فقهای شورای نگهبان درباره صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، برخی سایت‌ها خبرهای متناقضی از بررسی صلاحیت مجدد سید حسن خمینی منتشر کردند. در واکنش به این اخبار، کانال تلگرامی سید حسن خمینی تأکید کرد: «در پی انتشار برخی اخبار درخصوص آخرین وضعیت تأیید یا رد صلاحیت یادگار امام(ره)، جهت شرکت در انتخابات مجلس خبرگان، به اطلاع می‌رساند که اخبار منتشره صرفاً گمانه‌زنی در فضای مجازی به شمار رفته و فاقد هرگونه وجاهت و ارزش خبری است.» فقهای شورای نگهبان صلاحیت نوه بنیانگذار انقلاب برای انتخابات خبرگان را احراز نکردند. وی در مهلت قانونی به این رأی اعتراض کرد.



تکذیب تغییر حوزه انتخابیه لاریجانی
رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس تغییر حوزه انتخابیه علی لاریجانی از قم به تهران را تکذیب کرد. کاظم جلالی با رد شایعات در این باره به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفت: خبر مذکور به هیچ‌وجه صحت نداشته و لاریجانی از حوزه انتخابیه قم به فعالیت‌های انتخاباتی خود می‌پردازد.



ابهام در وضعیت
56 داوطلب تهران
وضعیت 56 داوطلب استان تهران همچنان نامعلوم است .روز یکشنبه مسئولان استانی تهران اعلام کردند شورای نگهبان هنوز نظر خود درباره صلاحیت 56 داوطلب این استان را ابلاغ نکرده است. به گفته عیسی فرهادی فرماندار تهران، در این فهرست نام اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شناخته شده دیده می‌شود. رئیس ستاد انتخابات کشور در واکنش به ابهام وضعیت صلاحیت 56 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شاید برخی نامزدها تأیید یا رد صلاحیت شوند چون در انتخابات‌های قبل دیده‌ایم که در روزهای آخر هم برخی اضافه شده‌اند و البته این محدود است. به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی همچنین در واکنش به افزایش شمار ثبت نام کنندگان انتخابات به افزایش آمار تحصیلکرده‌های کشور اشاره کرد و گفت: باید از این که مردم با علاقه آمدند و ثبت نام کردند، به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما