شناسهٔ خبر: 10940457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابراهیمی:

تاریخ انتشار لیست نهایی اصولگرایان امشب مشخص می‌شود

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه تاریخ انتشار لیست نهایی اصولگرایان امشب مشخص می‌شود،‌ گفت: نمی‌شود همیشه در انتخابات افراد پیر شرکت کنند بلکه جوانان هم باید به صحنه بیایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در همایش رویش‌های جوان انقلاب اسلامی که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، با بیان اینکه اتحاد اصولگرایان شکل گرفته و لیست نهایی تا حدودی آماده شده است، اظهار داشت: در جلسه امشب مشخص خواهد شد که لیست نهایی در چه تاریخی منتشر می‌شود.

 

ابراهیمی درباره این سؤال که گفته می‌شود تأیید صلاحیت‌ها باید از کانال سخنگوی شورای ائتلاف صورت بگیرد، گفت: چنین چیزی نیست و من تکذیب می‌کنم چراکه کمیته‌ای شامل 7 نفر وجود دارند که حضور افراد در آن مطرح و سپس رأی‌گیری می‌شود و چنانچه رأی بیاورند،‌ می‌گذاریم که در لیست بمانند.

 

این فعال اصولگرا درباره این سؤال که آیا چهره‌های جدید اصولگرا خدشه‌ای به این جریان وارد نمی‌کنند،‌ تصریح کرد: بین این افراد اشخاصی تحصیلکرده و متخصص وجود دارد و نمی‌شود همیشه افراد پیر در انتخابات شرکت کنند و جوانان هم باید به صحنه بیایند.

وی در خصوص حضور 14 نفر از نمایندگان جبهه پایداری در لیست اصولگرایان، گفت: ما تقسیم نکرده‌ایم که از چه جبهه‌ای چند نفر حضور داشته باشند و این موضوع ممکن است کاملاً‌ اتفاقی باشد اما اگر لیست هم تغییر کند تغییرش بسیار کم خواهد بود.

 

ابراهیمی درباره اینکه آیا در صورت تغییر از تعداد پایداری‌های لیست کم خواهد شد،‌ خاطرنشان کرد: بنا نبوده سهم‌خواهی صورت بگیرد البته ما هنوز درباره سر لیستی هم تصمیمی نگرفته‌ایم.

در ابتدای این مراسم «شاهرخ رامین» مدیر موسسه فرهنگی سفیر و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری دوره مدیریت و فنون انتخابات گفت: از یک سال گذشته کارهای مقدماتی و اجرایی برگزاری این دوره در جلسات و کارگروه‌های مختلف بررسی و برنامه‌ریزی دقیقی برای انجام آن صورت گرفته که ماحصل آن آموزش تعداد بالایی از پژوهشگران حوزه انتخابات شده است.

 

وی افزود: در حین اجرای دوره مذکور باید از تلاش‌های دلسوزانه خاندان آقای معافی و موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند تشکر و قدردانی کنیم چرا که اگر حمایت‌های آنان نبود برگزاری چنین دوره سخت و طاقت فرسایی به ثمر نمی‌نشست.

همچنین در این مراسم «بهزاد معافی» از مبارزین با سابقه قبل از انقلاب و رئیس موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند با بیان اینکه برگزاری دوره «مدیریت و فنون انتخابات» برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده افزود: وجود افراد آموزش دیده در امر انتخابات و حضور آنها در ستادهای انتخابات که فعالیت‌هایش امری تخصصی است می‌تواند در آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثمرثمر باشد.

 

معافی با اشاره به سوابق مبارزاتی خود در قبل از انقلاب و همچنین ارائه سند منتشر شده ساواک درباره اقداماتش علیه رژیم پهلوی اظهار داشت: جوانان ایرانی باید قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند زیرا برای پیروزی و حفظ این انقلاب زحمات فراوانی کشیده شده و اگر در این امر کوتاهی صورت گیرد سیلی سختی از استکبار خواهیم خورد که شاید توان پاسخ به آن را نداشته باشیم لذا باید برای حفظ این انقلاب از هیچ اقدامی کوتاهی نورزیم.

«علی معافی» استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخنران بعدی این مراسم بود.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دوره «مدیریت و فنون انتخابات» برای کادرسازی و تقویت ستادهای انتخابات گفت: برگزاری این دوره در جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار صورت گرفته و لازم است تا ضمن بررسی جوانب مثبت و منفی این دوره، تلاش‌های خود را برای نگاه تخصصی به انتخابات داشته و آنرا پویاتر کنیم.

سخنران پایانی همایش‌ رویش‌های جوان انقلاب اسلامی «محمد حاجی خان میرزایی» طراح دوره «مدیریت و فنون انتخابات» و مدیر اجرایی این دوره بود.

 

وی در سخنران خود ضمن ارائه گزارشی مفصل از نحوه برگزاری دوره مذکور تصریح کرد: بیش از 320 ساعت آموزش در ۱۳ سرفصل ظرف مدت 6 ماه به پژوهشگران این حوزه ارائه شده ولی باید تلاش کنیم تا به مقوله انتخابات نگاه ویژه‌تری داشته باشیم و بکوشیم تا افراد متخصص و آموزش دیده را وارد ستادهای انتخاباتی کنیم تا در نهایت منجر به اعتلای بیش از پیش انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.

بر پایه این گزارش، در پایان این همایش با اهدای گواهینامه، تندیس و تقدیرنامه، از برگزیدگان دوره مدیریت و فنون انتخابات تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

http://fna.ir/KJIHOX

نظر شما