شناسهٔ خبر: 10920012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه:

پاپ سران کشورهای اروپایی را از حمایت تروریست ها منع کند

قم ـ ایرنا ـ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: پاپ با نفوذ کلمه ای که دارد باید سران کشورهای اروپایی را از حمایت داعش و گروههای تروریستی منع کند تا بتوان مسلمانان را از این ظلم نجات دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله مرتضی مقتدایی شنبه شب در همایش نقش ادیان در تحقق صلح و عدالت از دیدگاه اسلام و مسیحیت در قم افزود: متاسفانه گروه هایی همچون داعش مورد حمایت کشورهای غربی قرار گرفته و تسلیحات در اختیار آنها قرار می دهند.
وی برای ایجاد ارتباط هرچه بهتر میان واتیکان و حوزه های علمیه اظهار امیدواری کرد و گفت: سفر کاردینال پیتر تورکسن به شهر مقدس قم باید مقدمه ای برای اقدامات عملی برای ایجاد هماهنگی میان ادیان آسمانی باشد و در این جهت باید موضوعات مفید و موثر شناسایی شوند.
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت شناخت ادیان بزرگ اسلام و مسیحیت از یکدیگر و اجرای برنامه های مشترک برای رسیدن به صلح و عدالت تاکید کرد و گفت: اسلام دین صلح و عدالت و برادری است و این موضوع بارها در آیات و روایات اسلامی ذکر شده و همه انسانها به خوبی و نیکی و رعایت حقوق دیگران دعوت شده اند.
وی در ادامه افزود: در قرآن کریم همه انسان با یکدیگر مساوی قرار داده شده اند و همه در حقوق و بهره برداری از منابع یکسان هستند و در معنویت هر کسی که تقوای بیشتری داشته باشد، شرافت بیشتری دارد.
مقتدایی با اشاره به برخی آموزه های ظلم ستیزی و عدالت محوری در سیره حضرت مسیح(ع)، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) نیز بسیار بر احقاق حقوق مظلومان و ایستادگی در برابر ظالمان تاکید شده و این وحدت در آموزه های دینی باید از سوی واتیکان نیز مورد توجه قرار بگیرد. ک/3
8146/ 6133/

نظر شما