شناسهٔ خبر: 10912697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حق شناس: جبهه اعتدالگرایان و اصلاح طلبان امید را دنبال می کنند

تهران - ایرنا - رییس جبهه اصلاح طلبان ایران گفت: احزاب عضو دو جبهه اعتدال گرایان و اصلاح طلبان با حفظ مشی ایجاد آرامش در جامعه و نشاط سیاسی و اجتماعی امید را دنبال می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از کمیته اطلاع رسانی جبهه اعتدال گرایان، محمدجواد حق شناس در نشست احزاب عضو دو جبهه اعتدال گرایان و جبهه اصلاح طلبان با عارف افزود: این احزاب هستند که می توانند در تقویت جامعه مدنی، سرمایه اجتماعی و ملی را به شکل پایدار و متوازن برقرار سازند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود رد صلاحیت های گسترده که بیشتر شامل فعالان اصلاح طلب و معتدل هر دو جریان طرفدار و حامی گفتمان دولت تدبیر و امید بود، باعث انتخاب گزینه تحریم و انفعال در انتخاب پیش رو نشد.
رییس کمیته انتخابات جبهه اعتدال گرایان هم در این نشست با تشریح فعالیت های صورت گرفته این جبهه، تعامل و نزدیکی آن با جبهه اصلاح طلبان را در جهت حفظ تعامل و هماهنگی خود با معتدلین هر دو جریان دانست .
جمشید ایرانی به شخصیت های تاثیرگزار همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ناطق نوری اشاره کرد و افزود: این همدلی و همگرایی در سال 91 و در فضای یاس و ناامیدی با حمایت این احزاب و شکستن فضای یخ زده سیاسی و اجتماعی در به وجود آمدن حماسه 92 سهم بسزایی را ایفا کرد.
وی ادامه داد: البته در آن زمان از سوی افراطیون هر دو جریان با برچسب اصلاح طلبان بدلی و همراهان اصولگرای معتدل را با برچسب اصولگرایان تقلبی مورد عتاب و تخریب قرار می دادند و بر همین اساس محور انتخابات شهر تهران را محمد رضا عارف و محور انتخابات شهر قم را علی لاریجانی قرار داد.
رییس کمیته انتخابات جبهه اعتدال گرایان، حفظ فضای امید، توجه به اشتراکات و پرهیز از منیت و تاسی گرفتن از روحیه گذشت، درس گرفتن از انتخابات 84 و 88 که موجب پیدایش افراط گرایی و رواج بی اخلاقی و تهمت زنی شد، اعتدال به عنوان جوهر اصلی اصلاح طلبی و حضور حداکثری مردم در انتخابات را راهبردهای اتخاذ شده برشمرد.
وی ادامه داد: بر اساس این راهبردها که در نشست پیشین اتخاذ شده بود، اتحاد میان اصلاح طلبان و اعتدال گرایان لازمه برون رفت و نجات مجلس از وضعیت فعلی است.
رییس کمیته انتخابات جبهه اعتدال گرایان گفت: بر اساس چهار ضلع پیشنهادی در جبهه نجات باید از ظرفیت اصلاح طلبان و اعتدال گرایان، اصول گرایان معتدل و نامزدهای متخصص و کارشناس که در ایجاد یک مجلس قوی و متعهد می تواند در راستای شعار سال همانا همدلی و همزبانی بین دولت و ملت بهترین رهاورد و اتفاق سال باشد، استفاده کرد.
سیام **6084** 1336

نظر شما