شناسهٔ خبر: 10906652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با تایید ۱۵ درصدی داوطلبان؛

صلاحیت ۱۴۰۰ نامزد دیگر برای انتخابات مجلس تأیید شد

درحالی که هیات نظارت شورای نگهبان ساعت 4 بامداد امروز فهرست نامزدهای تایید صلاحیت‌شده را جهت اعلام به وزارت کشور ابلاغ کرده‌بود، صلاحیت 15 درصد از نامزدهایی که در مرحله قبل احراز نشده‌بود، تایید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، تعداد ۱۴۰۰ داوطلب به ‌آمار 40 درصدی تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس دهم اضافه شد.

بنابراین، در مجموع بیش از 6 هزار و 200 نامزد برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که بر این اساس، برای هر کرسی مجلس حداقل 21 رقیب وجود خواهد داشت.

به گفته سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات پیش از این 40 درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های نظارت استان‌ها تائید صلاحیت شده‌بودند و با بررسی‌های شورای نگهبان 15 درصد دیگر که تعداد 1500 نفر خواهد بود، به احراز صلاحیت‌شده‌ها افزوده شد.

ره‌پیک که با برنامه خبر تلویزیون صحبت می‌کرد، گفت: در فاصله بررسی هیات نظارت و شورای نگهبان، مدارک جدید از طریق داوطلبان به دست شورای نگهبان رسید و بررسی‌ها به صورت روشن‌تر و آسان‌تر انجام شده است و حدود 1400 نفر از کسانی که در مرحله قبلی صلاحیتشان احزار نشده بود، در این مرحله تایید صلاحیت شدند.

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت: نتیجه بررسی اعتراض‌های انتخابات مجلس خبرگان تا 20 بهمن ماه اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما