شناسهٔ خبر: 10898630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بخیتاری:

از بین رفتن تفکر انقلابی، تزلزل نظام و انقلاب اسلامی را به دنبال دارد

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام نکونام از بین رفتن تفکر انقلابی از درون جامعه اسلامی را خطری جدی برای انقلاب خواند و تاکید کرد: اگر تفکر انقلابی از جامعه رخت بربندد به طور قطع پایه نظام و انقلاب اسلامی متزلزل خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد روز گذشته، 16 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد از بین رفتن تفکر انقلابی از درون جامعه اسلامی را خطری جدی برای انقلاب خواند و تأکید کرد: اگر تفکر انقلابی از جامعه رخت بربندد به طور قطع پایه نظام و انقلاب اسلامی متزلزل خواهد شد.
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که نشاط و پویایی انقلاب اسلامی ایران نشئت گرقته از تفکر انقلابی است افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید در مقابل جریان غیر انقلابی داخل نظام و کسانی که می کوشند روحیه انقلابی را از مردم بگیرند و آن ها را وابسته به استکبار و سرگرم مادیات و دنیا کنند، ایستاد.
نکونام با اشاره به این که برخی‌ها تلاش می‌کنند به جامعه القاء کنند که روحیه انقلابی تمام شده و اکنون وقت زندگی کردن است تصریح کرد: چرخ زندگی مردم، علم، دانش و توسعه اقتصادی باید در سایه اسلام و تفکر انقلاب بچرخد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که در سایه پیوند با بیگانه اشتغال و رونق در کشور ایجاد نخواهد شد خاطرنشان کرد: اگر برخی ها تصور می کنند که آمریکایی ها و فرانسوی ها که در روند مذاکرات هسته ای بیشترین سنگ اندازیها را داشتند برای جوانان ما اشتغال ایجاد کند؛ یک خیال واهی و پوچ است.
خطیب جمعه شهرکرد با استناد به آیات قرآن کریم، وظیفه جامعه اسلامی را روی پای خود ایستادن دانست و تاکید کرد: وظیفه جامعه اسلامی آن است که روی پای خود بایستد و به بیگانه دل نسپرد.
نکونام در ادامه بر حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: با حضور پرشور در پای صندوق های رای و انتخاب افراد اصلح و انقلابی، جریان انقلابی را زنده نگه داریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: اگر به افراد وابسته به بیگانه رأی بدهیم قطعا جریان انقلابی و نظام اسلامی آسیب جدی خواهد دید.
حجت‌الاسلام نکونام بر لزوم تبیین معیارهای نماینده اصلح تاکید کرد و افزود: نماز جمعه قرارگاه ایمان است و ما نیز موظف هستیم که معیارهای یک نماینده اصلح را برای مردم تبیین ومشخص کنیم.
وی مقاوم بودن در برابر دشمن، اهل بصیرت و هوشیاری و موضع گیرنده به موقع بودن را از ویژگی های یک نماینده اصلح برشمرد و تاکید کرد: هر کس که این معیارها و ویژگی‌ها را در خود ندارد باید تلاش کند که خودش را اصلاح کند.
امام جمعه شهرکرد در ادامه بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نیز تاکید کرد و گفت: در سالگرد پیروزی انقلاب با همان روحیه و تفکر انقلابی در راهپیمایی شرکت خواهیم کرد و شعارهای پرنشاط و سرزنده سرخواهیم داد و نشان می دهیم که انقلابی هستیم و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم کسانی که در داخل می خواهند این روحیه را از ما بگیرند راه به جایی ببرند.

نظر شما