شناسهٔ خبر: 10825188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شیخ نبیل قاووق:

خلف وعده سعودیها در ارائه کمک نظامی به لبنان اهانت بزرگی است

«شیخ نبیل قاووق» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان از اقدام آل سعود در لغو ارائه کمک نظامی وعده داده شده به ارتش لبنان به شدت انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «شیخ نبیل قاووق» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان به اقدام مقامات سعودی در لغو ارائه کمک نظامی وعده داده شده به ارتش لبنان واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این رابطه تصریح کرد: اقدام سعودی ها اهانت بزرگی به ارتش لبنان محسوب می شود.

شیخ قاووق با بیان اینکه قدرت لبنان در تکیه زدن بر شعار «ارتش، ملت و مقامت» است، تصریح کرد: پشیمان شدن مقامات سعودی از ارائه کمک نظامی به ارتش لبنان یک رسوایی اخلاقی برای آن محسوب می شود.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان همچنین با بیان اینکه عربستان سعودی به دلیل این اقدام تحقیرآمیز خود باید از دولت و ملت لبنان عذرخواهی کند، اظهار داشت: ارتش لبنان با اتکا به قدرت محور مقاومت و نیروهای مردمی نیازی به کمک نظامی سعودیها نداشته و قادر است سنگین ترین شکست ها را به تروریست‌های تکفیری داعش و جبهه النصره تحمیل کند.

وی با اشاره به اینکه شکست تکفیریها در سوریه به مثابه شکست عربستان سعودی است، اظهار داشت: دیگر بر هیچکس پوشیده نیست که رژیم سعودی به حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست های تکفیری در سوریه می پردازد.

شیخ قاووق در ادامه افزود: برای شکسته شدن محاصره شهرک های شیعه نشین «الفوعه» و «کفریا» در حومه ادلب و روستاهای شیعی در حومه استان «حلب» سوریه باید به سراغ سعودیها رفت، زیرا آنها هستند که از تکفیری ها حمایت می کنند.

این عضو ارشد حزب الله لبنان همچنین ضمن محکومیت شدید انفجارهای تروریستی اخیر در منطقه «سیده زینب» (س) دمشق در سوریه تصریح کرد: عامل این انفجار تروریست های تکفیری هستند که توسط رژیم سعودی مورد حمایت های سیاسی و تبلیغاتی قرار می گیرند.

وی در پایان اظهار داشت: رژیم سعودی به دلیل اشاعه ایدئولوژی تکفیری مسئول جنایت‌های تمامی عناصر تکفیری علیه انسان های بی گناه در سراسر جهان است.

گفتنی است، وزارت کشور عربستان حدود دو هفته پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کمک(هدیه) نظامی وعده داده شده به ارتش لبنان را ارائه نمی‌دهد.

نظر شما