شناسهٔ خبر: 10810639 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

آيت الله هاشمي با اشاره به انتخابات آينده :

زمينه وحدت فراهم شده و جامعه راه درست را پيدا كرده است

صاحب‌خبر -

 رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه هر آنچه که داريم از امام(ره) داريم، گفت:«همه بايد خود را به امام(ره) و بيت امام(ره) بدهکار بدانيم اما متاسفانه بدهکارها هديه خوبي به بيت امام(ره) در مقدمه انتخابات ندادند.»

به گزارش ايرنا، آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني در مراسم گراميداشت سالروز ورود امام خميني(ره) به ميهن که در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، افزود: «صلاحيت شخصيتي که شبيه به جدش امام (ره) است را تاييد نکردند.»

وي ادامه داد: «شما صلاحيت خود را از کجا آورديد؟ چه کسي به شما اجازه داده قضاوت کنيد ؟ چه کسي تريبون نماز جمعه و صدا و سيما را به شما داده است؟»

وي تصريح کرد: «اگر امام، نهضت امام و اراده عمومي مردم نبود هيچ کدام اين ها نيز نبودند . هديه بدي به بيت امام(ره) در زماني که بايد همه به هم تبريک بگوييم دادند که ان شاءالله خداوند از شما بگذرد و شما را ببخشد.»

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:«بايد بگذاريد مردم به هر که مي خواهند راي دهند. من که قدرتي ندارم که فشار بياورم که در مورد تاييد صلاحيت ها تجديدنظر شود.»

وي خاطرنشان کرد: «هيچ کسي از حضرت علي (ع) محق تر نيست، اگر مردم نخواستند کسي نمي تواند باشد و اين اصل روشن اجتماعي است.»

عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين به مساله رد صلاحيت ها اشاره کرد و افزود: «البته من هم عقيده دارم که نمي شود 12 هزار نفر با هم رقابت کنند اما راهش اين است که از قبل قانوني بگذاريم و نه در جهت سياسي بلکه در جهت واقعي صلاحيت ها را مشخص کنيم.»

هاشمي رفسنجاني ادامه داد: «اين که مردم اسم بنويسند و بگوييم نمي توانيم احراز کنيم، معلوم است که چند نفر نمي توانند پرونده چند هزار نفري را بررسي کنند.»

وي اضافه کرد: «بگذاريم مردم انتخاب کنند، افکار عمومي کمتر اشتباه مي کند و اگر اشتباه کنند خودشان جبران خواهند کرد اما اگر انتخاب را به آنها تحميل کنيم، شرارت و چيزي همچون آن پيش مي آيد.»

دستيابي به نقطه تعادلي در منطقه پس از برجام

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين به دستيابي کشور به نقطه تعادلي در منطقه در دوران پسابرجام اشاره کرد و گفت: اميدوارم اين نقطه تعادلي که توسط تيم مذاکره کننده هسته اي و هدايت ها و شجاعت آقاي روحاني و همچنين حمايت هاي رهبر معظم انقلاب بدست آمده است، به سرانجام درستي برسد.

وي ادامه داد: مردم با وحدت به خيابان ها آمدند و اين مساله در سراسر کشور بود و حتي در روستاها هم شاهد راهپيمايي هايي توسط مردم بوديم و در بسياري از اوقات برخوردهايي صورت مي گرفت و مردم قرباني مي دادند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تا زماني که به مردم با وحدت به خيابان نيامدند ما نتوانستيم از شر رژيم بسيار خشن و آلوده پهلوي رهايي يابيم.

نقش کساني که دستي در انقلاب نداشتند در به وجود آمدن تفرقه

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: در آن زمان زندان ها پر از زنداني بود و اين مردم بودند که انقلاب کردند. البته مقدمات آن را امام خميني(ره) فراهم کرد و تحت شرايط رهبري امام، روحانيت، دانشگاه و بازار و همه اقشار مردم انقلاب کردند.

وي ادامه داد: مردم پس از انقلاب اسلامي دچار مشکلاتي شدند که به خاطر تفرقه بود؛ با وجود آنکه در زندان ها و پيش از انقلاب در يک نقطه در دل هايمان وحدت داشتيم اما پس از انقلاب تفرقه هايي ايجاد شد، آن مصائب، ترورها و گروهک ها برسر انقلاب آمد و سپس هم که جنگ شد. ما نبايد اين مساله را فراموش کنيم و اگر زماني تفرقه ها عميق شود نبايد انتظار دوام انقلاب و حتي ايران را داشته باشيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در 10 سال گذشته دچار تفرقه اي شديم که موجب تفاوت هاي بسياري شده است، افراد و حتي برخي از روحانيوني که دستي در انقلاب نداشتند در بوجود آمدن اين تفرقه ها نقش داشتند و کار به اختلاف واقعي کشيده شده است.

هاشمي رفسنجاني ادامه داد: دوران سختي بود و ما شاهد تحريم هاي شديدي بوديم و در شرايطي که نفت در اوج قيمت خود بود، ما نمي دانيم پول آن نفت کجا است و صرف چه اموري شده است؟ آن زمان وضعيتمان را در سطح بين الملل نيز ديديم.

هاشمي رفسنجاني اظهارداشت: دوباره زمينه وحدت فراهم شده و اکثريت جامعه راه درست را پيدا کرده اند و فهميدند راه گذشته غلط بوده است و به همان راه درست سابق بازگشتيم؛ اما در اين دوران هم همان اقليتي که در ابتداي انقلاب بودند باز سنگ اندازي مي کنند؛ هرچند که نهادهاي پرقدرت دست به حمايت از آنها مي زنند ولي اکثريت مردم از آنها حمايت نمي کنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه ما پس از جنگ تحميلي به نقطه تعادلي منطقه تبديل شده بوديم، گفت: بايد با استفاده از تجارب قبلي قدر نعمت کنوني را بدانيم، مردم نسبت به قبل آگاهتر شده اند و همدلي نسبي ميان مردم مي تواند ضامن حفظ اين نقطه تعادلي کنوني باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما