شناسهٔ خبر: 10807003 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

افزایش آلاینده ها در کلانشهرها/ کاهش ۱۰درجه ای دما در سواحل شمالی

بر اساس پیش بینی هواشناسی، با غالب شدن جو آرام در بیشتر مناطق کشور، افزایش آلاینده های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی دور از انتظار نیست همچنین چهارشنبه دمای سواحل شمالی تا ۱۰ درجه سردتر می شود.

صاحب‌خبر -

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفتگو با پانا افزود: براساس تحلیل آخرین داده ها و الگوهای پیش یابی هواشناسی، روز دوشنبه جوی آرام و پایدار در غالب مناطق کشور پیش بینی می شود که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی است. روز سه شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد که به تدریج سبب ابرناکی و بارش برف و باران در این منطقه خواهد شد. از بعدازظهر با نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، دریا مواج بوده و ابرناکی و بارش برف و باران در استانهای واقع بر سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز پیش بینی می شود.

احد وظیفه ادامه داد: روز چهارشنبه با حرکت شرق سوی این سامانه بارشی از ابرناکی در مناطق شمال غرب کاسته شده و بر نواحی مرکزی و شرقی سواحل دریای خزر و در برخی مناطق شمال شرق کشور بارشادامه خواهد داشت. در این روز با عبور شاخه جنوبی این سامانه، در برخی مناطق زاگرس جنوبی، جنوب و جنوب شرق کشور ابرناکی و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: صبح چهارشنبه کاهش دمایی بین ۷ تا ۱۰ درجه در سواحل دریای خزر و صبح پنجشنبه کاهش دمایی بین ۵ تا ۱۰ درجه در شمال شرق کشور روی خواهد داد. بیشینه بارش روز سه شنبه در استانهای مازندران، گیلان، زنجان و شمال آذربایجان شرقی و روز چهارشنبه در استانهای مازندران و گلستان است. همچنین روز پنجشنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

نظر شما