شناسهٔ خبر: 10791525 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضبط برنامه های تبلیغی داوطلبان انتخابات خبر گان از 13 بهمن

ضبط برنامه های تبلیغی داوطلبان انتخابات خبرگان از 13 بهمن آغاز می شود

صاحب‌خبر -
دبیر ستاد انتخابات صدا و سیمادر مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: روزانه 5 ضبط برنامه خواهیم داشت و با توجه به اینکه ضبط این برنامه ها 20 بهمن به پایان می رسد، پخش آن از ساعت 15 روز 22 بهمن آغاز خواهد شد.
امیرعلی ملکی که در حاشیه مراسم قرعه کشی برنامه های تبلیغاتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران سخن می گفت افزود: پخش این برنامه ها تا 5 اسفند یعنی 24 ساعت قبل از ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی به اتمام می رسد.
ملکی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره روند ضبط برنامه های تبلیغاتی نامزدهای خبرگان رهبری در استان ها گفت: برای تبلیغات انتخاباتی مجلس خبرگان، کمیسیونی به نام تبلیغات انتخاباتی در هر استان تشکیل می شود که اختیارات خاص خودش را دارد و از مرکز دستور نمی گیرد.
وی افزود: به همین علت، استان ها متناسب با کثرت یا قلت نمایندگان خبرگان که البته از تهران کمتر است می توانند تصمیم بگیرند که آیا تعداد بیشتری برنامه از هر نامزد ضبط کنند یا تکرارشان بیشتر باشد که قطعاً این اتفاق خواهد افتاد اما تهران هیچ دخالتی در این زمینه ندارد.
دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی گفت: صدا و سیما فقط در چارچوب ساختار ضبط و پخش برنامه ها سعی می کند که این برنامه ها از عدالت برخوردار باشد.
ملکی افزود: قرعه کشی در دوره های گذشته انتخابات خبرگان سابقه نداشت اما امسال در ستاد انتخابات رسانه ملی برای ایجاد نظم در ضبط برنامه ها با اجازه کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان این کار را انجام دادیم.
وی گفت: فعلاً حدود 36 نامزد انتخابات خبرگان در استان تهران تأیید صلاحیت شده اند که احتمال افزایش آن هم وجود دارد و برای ضبط این تعداد برنامه باید آمادگی داشته باشیم.
ملکی افزود: به همین علت از نمایندگان نامزدها خواسته ایم با حضور در مراسم قرعه کشی، به ضبط و پخش برنامه ها نظم بدهیم که با انجام این کار، زمان ضبط تعیین می شود و نامزدها در موعد مقرر برای این کار حضور خواهند یافت.
وی گفت: حدود 20 دقیقه برنامه تبلیغاتی برای هر نامزد در نظر گرفته ایم که یک بار در شبکه تهران و دو بار در رادیو تهران تکرار می شود و بر این اساس یک بار ضبط و 4 بار پخش برای هر نامزد انتخابات خبرگان خواهیم داشت.

نظر شما