شناسهٔ خبر: 1077509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

عملیاتی‌شدن سامانه «باور 373» در یک رزمایش بزرگ

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در ارتباط با سامانه بردبلند باور 373 گفت: ما به مرحله خوبی رسیده‌ایم و تضمین می‌دهیم در یک رزمایش بزرگ این موشک و سایر موشک‌های دیگر که هم‌رده با این سامانه است را عملیاتی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، امیر فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسم تجدید میثاق فرماندهان، مسئولان و معاونان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با سامانه باور 373 اظهار داشت: از سال گذشته زیرساخت‌های سامانه بردبلند باور 373 تقریبا به مراحل خوبی رسیده و شلیک موفقی داشته که تست‌های دیگر آن در حال انجام است.

وی گفت: ما از لحظه‌ای که این سامانه را کلید زدیم ورود به سامانه یکپارچه را پذیرفته‌ایم، ما سامانه‌های بومی خودمان را به همه سامانه‌های دنیا ترجیح می‌دهیم و انشاءالله به زودی به صورت عملی از این سامانه‌ها استفاده خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در پاسخ به سوالی مبنی براینکه طبق برنامه، سامانه باور 373 باید تا پایان سال 94 وارد سیستم یکپارچه شود، پاسخ داد: ما به مرحله خوبی رسیده‌ایم و تضمین می‌دهیم در یک رزمایش بزرگ این موشک و سایر موشک‌های دیگر که هم‌رده با این سامانه است را عملیاتی کنیم.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی در راستای برگزاری رزمایش‌های مشترک پدافند هوایی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی از زمانی که تاسیس شد این افتخار را داشته که در همه رزمایش‌ها حضور داشته باشد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در پایان تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) رزمایشی جداگانه و تک‌محوری ندارد.

انتهای پیام/2462/ط40/چ3000

نظر شما