شناسهٔ خبر: 1072238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

صاحبکار در مشهد:

اولویت‌های ملی نقشه جامع علمی کشور تدوین می‌شود

مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت، نقشی محوری در توسعه فناوری‌های فرهنگی دارد.

صاحب‌خبر -

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تدوین اولویت‌های ملی نقشه جامع علمی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید محمد صاحبکار خراسانی، سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در رابطه با اهمیت برگزاری دوره‌های ایده پروری فرهنگی اظهار داشت: نقشه جامع علمی کشور دارای بخش‌های مختلفی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تدوین اولویت‌های ملی در ارتباط با نیازهای محوری کشور است.

وی افزود: امروزه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ملی، توسعه فناوری‌های فرهنگی است که این هدف خود نیازمند برنامه‌ریزی مدون و مستمر است.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه فناوری‌های فرهنگی نشات گرفته از فرهنگ و معارف دینی هستند، گفت: باید شرایطی را فراهم آورد تا موضوعات فناوری‌های نرم را به سطح زندگی عموم مردم تسری داده و آن را به ابزاری جهت بهبود سطح زندگی و تولید ثروت تبدیل کنیم.

صاحبکار خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تسری فناوری‌های فرهنگی در جامعه، تاسیس واحدهای اقتصادی مبتنی بر فعالیت‌های فرهنگی است.

وی تحقق این امر را نیازمند ورود نخبگان و فعالان فرهنگی دانست و تصریح کرد: مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت با برگزاری دوره‌های مختلف ایده‌پروری، این رسالت ملی را به خوبی عهده‌دار شده است.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت نقشی محوری در ترغیب نخبگان و فعالان فرهنگی به توسعه مباحثفرهنگی و زیارتی دارد.

صاحبکار با اشاره به ظرفیت‌های والای فرهنگی در شهر مشهد، اظهار داشت: نگاه جامع مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت می‌تواند تامین‌کننده ابعاد مختلف نیازهای مجاوران و زائران پایتخت معنوی ایران باشد.

نظر شما