شناسهٔ خبر: 10719908 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تکفیری ها از خوارج صدر اسلام بدترند

آیت الله مکارم شیرازی: تکفیری ها مورد حمایت اسرائیل هستند و از خوارج بدترند. خوارج زمان ما قابل مقایسه با خوارج صدر اسلام نیستند و خطرناک تر از آنها هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا) از قم، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در همایش بین المللی جریانهای افراطی و تکفیری؛ مسئولیت علمای جهان اسلام که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شده است، ضمن تشکر از اندیشمندان و سفرای کشورهای مختلف و میهمانان گفت: امیدوارم این همایش برای جهان اسلام و بشریت مفید باشد.
 
وی چندین پیشنهاد به علما واندیشمندان اسلام داد که از جمله آنها می توان به وحدت علما برای سوزاندن ریشه تکفیری و ایجاد شبکه جهانی با محوریت اسلام و مقابله با افکار تروریستی و تکفیری اشاره کرد.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: این همایش یک همایش کاملا علمی است و محور بحثها همان محورهای بحثهای علمی است. همچنین به مقدسات همه مذاهب اسلامی احترام گذاشته و آن را اصل مسلم می دانیم ضمن آنکه سعی داریم در این همایش به دو هدف نزدیک شویم: اول ریشه های اهداف تکفیری را بیشتر شناخته و با دلایل منطقی پاسخ دهیم تا جوانان ساده لوح فریب رهبران جاه طلب تکفیری را نخورند.
 
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: دیگر آنکه علمای اسلام از گروههای تکفیری برائت جسته و دامن اسلام را از لوث تکفیری ها بشویند. باید اعلام کنیم آنانکه اسلام را دین خشونت معرفی می کنند از ما نیستند، اینها سبب گسترش اسلام هراسی در جهان می شوند در حالیکه اسلام دین رحمت و محبت است.
 
او افزود: ما همه روزه خدا را به رحمانیت و رحیمیت توصیف می کنیم . پیامبر ما طبق مفاد آیه شریفه سوره انبیا وسیله رحمت برای همه جهانیان بود اما برعکس تکفیری ها مصداق وحشت للعالمین محسوب می شوند.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: تکفیری ها از خوارج بدترند. خوارج زمان ما قابل مقایسه با خوارج صدر اسلام نیستند و خطرناک تر از آنها هستند.
وی در پایان نیز به علمای وهابی توصیه کرد که دست از حمایت از تروریسم بردارند و افکار تکفیری را از کتب و منابع آموزشی خود حذف کنند. 
تمام/ سش 24

نظر شما