شناسهٔ خبر: 10667117 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

32 روز تا انتخابات

صاحب‌خبر -



تدوین برنامه اصلاح طلبان برای مجلس
شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان، با بررسی برنامه انتخاباتی اصلاح طلبان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این برنامه را در پنج بخش سیاست(داخلی و خارجی)، اقتصاد، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست، نهایی کرد.به گزارش ایلنا، در این جلسه وضعیت آماری بررسی صلاحیت‌ها در سه طیف اصولگرایان و اصلاح طلبان و مستقلان مطرح شد.همچنین گزارش پیگیری، اقدام‌ها و جلسات رایزنی از سوی محسن رهامی رئیس کارگروه رایزنی و تعامل ارائه شد. در ضمن وضعیت داوطلبان رد صلاحیت شده با وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری و مستندات قانونی مورد تقاضا و بحث قرار گرفته است.



حذف 100 نامزد اصولگرا از فهرست ائتلاف
هفتمین جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد. غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفت: دراین جلسه نتایج 3 نظرسنجی شامل نظرسنجی از تشکل‌های اصولگرا، نامزدهای اصولگرا و مردم مطرح شد و سیاست‌های کلی حاکم بر رسیدن به فهرست نهایی مورد تصویب قرارگرفت.به گزارش فارس، وی افزود: مقرر شد کارگروه مربوطه با استفاده از نتایج نظرسنجی‌ها، سیاست‌های تصویب شده و نظرات مطروحه در این جلسه گزارشی را برای رسیدن به فهرست نهایی آماده و درجلسه آینده ارائه کند.رئیس کمیته احزاب و تشکل‌های بانوان در ائتلاف اصولگرایان نیز خبر داد: این ائتلاف به فهرست 60 نفره‌ای برای تهران رسیده است. لاله افتخاری به ایسنا گفت که این افراد از بین 160 نامزد انتخاباتی معرفی شده به ائتلاف اصولگرایان و در پی روندی انتخاب شدند تا در نهایت طی فرآیندی و با نظر نهایی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان فهرست نهایی 30 نفره تهران اعلام شود.



انصراف‌چند تن از نامزدهای خبرگان
ساعتی قبل از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شماری از چهره‌های ثبت نام کننده انصراف دادند.آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای انصراف خود را اعلام کرد. به گزارش تابناک همچنین علی‌رضایی بیرجندی امام‌جمعه بیرجند از داوطلبی مجلس خبرگان رهبری انصراف داد. همزمان سه داوطلب از حوزه انتخابیه کرمانشاه هم از ادامه رقابت انصراف دادند.دیروز فرصت 30 روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید.



تأیید صلاحیت منتجب نیا برای خبرگان رهبری
روز گذشته کانال تلگرامی حزب اعتماد ملی خبر داد که حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا نامزد مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان خوزستان تأیید صلاحیت شد. منتجب نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» هم با تأیید این خبر گفت که از فرمانداری اهواز با وی تماس گرفته و اعلام شده که در انتخابات خبرگان تأیید صلاحیت شده است. گفتنی است قائم مقام حزب اعتماد ملی که همزمان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران هم ثبت نام کرده بود، از سوی هیأت‌های نظارت استانی رد صلاحیت شده است.


انتشار فهرست
جامعه مدرسین در استان ها
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فهرست داوطلبان تحت حمایت خود را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در 11 استان اعلام کرد. به گزارش فارس، جامعه مدرسین از آیت‌الله  صادق آملی  لاریجانی  و نورالله طبرسی در مازندران،  محمد مؤمن در قم، سیدهاشم حسینی بوشهری در بوشهر، مرتضی مقتدایی و عبدالنبی نمازی در اصفهان حمایت خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما