شناسهٔ خبر: 10658321 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

ساختار شرکت مخابرات ایران دوباره یکپارچه می‌شود

ساختارمخابرات ایران دوباره یکپارچه می‌شود

خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران و تبدیل‌شدن به یک بنگاه خصوصی، حضور شرکت‌های رقیب در بازار و ظهور فناوری‌های جدید و مبتنی بر IT، به‌طورکلی شرایط را برای این شرکت تغییر داد. با چنین شرایطی، عدم یکپارچگی باعث عدم توازن در رشد شرکت‌های مخابرات استان‌ها می­شد.

صاحب‌خبر -
ساختار شرکت مخابرات ایران دوباره یکپارچه می‌شود
به گزارش " رویکرد " به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران،تا کنون، هر استان با توجه قابلیت‌هایی که داشت و همچنین میزان توانمندی مدیران خود، رشد کرده بود. بدین ترتیب شرایطی پیش آمد که برخی استان‌ها ازنظر ارتباطات در وضعیت بهتری قرار گیرند و برخی دیگر دچار عقب‌ماندگی‌هایی شوند.

این گزارش می افزاید: در سال های قبل از خصوصی سازی، شرکت مخابرات ایران تنها یک محصول داشت و آن انتقال صوت از طریق تلفن ثابت بود. از سوی دیگر رقیبی در بازار وجود نداشت و مخابرات به‌عنوان یک شرکت دولتی انحصار بازار را در اختیار داشت. اما امروز شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است و به عنوان یک بنگاه خصوصی و اقتصادی در بازار باید با توسعه شبکه خود و تنوع بخشیدن به ارایه خدمات به مشتریان، در میان رقبای خود پیروز باشد.
براین اساس، دیگر نمی‌توان شبکه‌هایی جزیره‌ای ایجاد کرد و لزوم ارائه سرویس یکپارچه به مشتری، داشتن یک شبکه یکپارچه و مبتنی بر IT‌ است. همچنین اکنون می‌توان سیاست‌گذاری و نظارت را بر همین بستر به‌صورت یکپارچه انجام داد.
گفتنی است ، در سال‌های اخیر یکی از مشکلاتی که برای مخابرات ایجادشده، حجم بالای امور برون‌سپاری شده است. درگذشته تمامی امور از خدمات تا توسعه شبکه توسط کارمندان شرکت مخابرات ایران انجام می‌شد، اما در ادامه انجام برخی از امور برون‌سپاری شد که اقدامی در جهت چابک سازی مخابرات بود، اما کم‌کم این موضوع از قاعده، نظم و وحدت رویه خود خارج شد و هر استان، هر بخش از وظایف خود را به هر شکل و مدلی که خواست، برون‌سپاری کرد. بدین ترتیب جدا از موازی کاری و اتلاف منابع، کار به‌جایی رسید که نیروی‌های پیمانکاری مخابرات از تعداد نیروهای دائمی این شرکت بیشتر شده و به حدود دو برابر رسید.

نظر شما