این گزارش می افزاید: در سال های قبل از خصوصی سازی، شرکت مخابرات ایران تنها یک محصول داشت و آن انتقال صوت از طریق تلفن ثابت بود. از سوی دیگر رقیبی در بازار وجود نداشت و مخابرات بهعنوان یک شرکت دولتی انحصار بازار را در اختیار داشت. اما امروز شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است و به عنوان یک بنگاه خصوصی و اقتصادی در بازار باید با توسعه شبکه خود و تنوع بخشیدن به ارایه خدمات به مشتریان، در میان رقبای خود پیروز باشد.
براین اساس، دیگر نمیتوان شبکههایی جزیرهای ایجاد کرد و لزوم ارائه سرویس یکپارچه به مشتری، داشتن یک شبکه یکپارچه و مبتنی بر IT است. همچنین اکنون میتوان سیاستگذاری و نظارت را بر همین بستر بهصورت یکپارچه انجام داد.
گفتنی است ، در سالهای اخیر یکی از مشکلاتی که برای مخابرات ایجادشده، حجم بالای امور برونسپاری شده است. درگذشته تمامی امور از خدمات تا توسعه شبکه توسط کارمندان شرکت مخابرات ایران انجام میشد، اما در ادامه انجام برخی از امور برونسپاری شد که اقدامی در جهت چابک سازی مخابرات بود، اما کمکم این موضوع از قاعده، نظم و وحدت رویه خود خارج شد و هر استان، هر بخش از وظایف خود را به هر شکل و مدلی که خواست، برونسپاری کرد. بدین ترتیب جدا از موازی کاری و اتلاف منابع، کار بهجایی رسید که نیرویهای پیمانکاری مخابرات از تعداد نیروهای دائمی این شرکت بیشتر شده و به حدود دو برابر رسید.
نظر شما