شناسهٔ خبر: 10624944 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهکار دبیرکل یک تشکل سیاسی برای ساماندهی شمار داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی

شیراز- ایرنا- دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی معتقد است: حضور گسترده داوطلبان برای نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خاطر نبود احزاب فعال است و اگر احزاب فعال در کشور وجود داشته باشد راهکارهای مختلفی برای معرفی داوطلبان انتخاباتی وجود خواهد داشت اما زمانی که این مهم موجود نباشد همگان برای انتخابات نام نویسی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی کیهانیان شامگاه شنبه در آیین گشایش دفتر حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در شیراز افزود: در همه کشورهای دنیا برای حضور در انتخابات یک چهارچوب مشخص وجود دارد و نباید فردی که تفاوت لایحه و طرح را نمی داند تایید صلاحیت شود.
وی ادامه داد: سیل عظیم نام نویسی برای حضور در انتخابات نشان از وجود دموکراسی در کشور است اما ریزش های ناشی از بررسی صلاحیت ها نیز نشان از این دارد که برخی داوطلبان حداقل ویژگی های مورد نیاز برای نمایندگی مجلس را نیز نداشتند.
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی همچنین گفت: حدود یک هزار تن از چهره های اصولگرا نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند با این وضعیت پیش بینی می کنیم افزون بر 40 درصد کرسی های مجلس در اختیار اصولگرایان قرار گیرد و حدود 30 درصد در اختیار اصلاح طلبان باشد و دیگر کرسی ها را چهره های مستقل در اختیار بگیرند.
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی اظهار کرد: این جمعیت درآستانه انتخابات در انتظار نهایی شدن فهرست نامزدهای مورد نظر شورای اصولگرایان است این فهرست انتخاباتی در تهران شکل گرفته اما در برخی استان ها همچنان لیست مشخص ارائه نشده است.
کیهانیان بیان کرد: چنانچه در برخی استان ها، بنا بر حمایت از فهرست اصولگرایان نداشته باشیم به طور مستقل وارد می شویم.
دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان جمعه هفتم اسفند 94 برگزار می شود.
علی پورعلی مطلق دبیرستاد انتخابات کشور پنجشنبه اول بهمن 94 در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور گفته است که از میان 12 هزار و 123 داوطلب ثبت نامی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، شش هزار و 753 نفر از داوطلبان رد یا عدم احراز صلاحیت شده اند و 593 داوطلب هم از شرکت در این رقابت انتخاباتی انصراف خود را اعلام کرده اند.
2027 / 1876

نظر شما