شناسهٔ خبر: 10578751 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل بانک قوامین:

خدمات پولی به سمت تولید کالا هدایت شود

مدیرعامل بانک قوامین در سفر به استان قزوین، در جمع مدیران، روسای شعب وکارکنان این بانک گفت: باید تلاش کنیم تا در دوران پساتحریم خدمات پولی و اقتصادی کشورمان به سمت تولید کالا و خدمات هدایت شود و از این فرصت به‌دست آمده در بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی حداکثر استفاده را ببریم.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل بانک قوامین در سفر به استان قزوین، در جمع مدیران، روسای شعب وکارکنان این بانک گفت: باید تلاش کنیم تا در دوران پساتحریم خدمات پولی و اقتصادی کشورمان به سمت تولید کالا و خدمات هدایت شود و از این فرصت به‌دست آمده در بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی حداکثر استفاده را ببریم.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، غلامحسین تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به اینکه نظام بانکی کشور در سخت‌ترین شرایط اقتصادی توانست ایستادگی کند، تاکید کرد: نباید تلاش‌های انجام گرفته توسط نظام بانکی کشوردر دوران تحریم ظالمانه، نادیده گرفته شود.

نتاج در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما میزان سپرده قرض‌الحسنه بسیار پائین است، تصریح کرد: اگر بانک‌ها و موسسات پولی و مالی کشورمان هر آن چه که به عنوان سپرده قرض‌الحسنه جذب می‌کنند در همین راه یعنی ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه خرج کنند قطعا شاهد رشد میزان سپرده قرض‌الحسنه در نظام بانکی کشور خواهیم بود. چرا که کسانی که سپرده قرض‌الحسنه افتتاح می‌کنند، شاهد هزینه شدن اندوخته‌های خود در این بخش می‌شوند و مسلما با انگیزه بیشتری در این راه گام برمی‌دارند. ضمن اینکه منجر به تشویق افراد بیشتری برای سپرده‌گذاری در این زمینه می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت قوانین و دستورالعمل‌های قانونی خاطر نشان کرد: قوانینی که در چهار چوب قانون بانکداری بدون ربا تدوین شده است، باید مورد توجه قرار گیرد و فرد فرد ما مسئول هستیم که آن‌را اجرایی کنیم و به آن پایبند باشیم.

مدیرعامل بانک قوامین رفتار همه کارکنان را در فرایند تحقق اهداف بانک مهم تلقی کرد و یاد آور شد: نباید اجازه دهیم که اطلاعات نادرست خلق و تولید شود. این امر نه تنها در مورد بانک خودمان بلکه در مورد سایر بانک‌ها نیز صدق می‌کند و فضای متشنجی را در عرصه بانکی فراهم می‌کند، لذا وظیفه داریم نقش سازنده خود را در نظام پولی و بانکی به درستی ایفا کنیم.

نتاج با اشاره به اینکه اداره بانک نیازمند طرح‌ریزی عاقلانه و اجرای هوشمندانه است تصریح کرد: باید متناسب با تغییرات محیطی برنامه‌ها را پیش ببریم، تقویت زیرساخت‌ها ضعف ما را به مرور بر طرف و قطعا در ارائه سرویس‌های متنوع و متمایز به مشتریان کمک شایانی به ما می‌کند.

وی بهره‌گیری از ابزارهای الکترونیکی، ابزارهای عملیاتی و به‌خصوص ابزارهای رفتاری را یک اصل مهم در تحقق برنامه‌ها و اهداف بانک قوامین قلمداد کرد و افزود: داشتن میلیون‌ها مشتری یک فرصت بسیار خوب برای بانک محسوب می‌شود که باید از این فرصت ارزشمند حداکثر استفاده را به عمل آوریم و با ارائه خدمات متنوع درنگهداشت آن و توسعه بازار تلاش کنیم.

مدیرعامل بانک قوامین در ادامه با تاکید بر انسجام سازمانی در تمام لایه‌های بانک خاطر نشان کرد: باید از هر اقدامی که منجر به تشنج و کشمکش در سازمان می‌شود، اجتناب کنیم و با همدلی و انسجام سازمانی مشکلات و مسائل پیش‌رو را پشت سر بگذاریم و با همت و تلاش بهترین خدمات را به مشتریان و ذینفعان بانک ارائه دهیم.

وی در ادامه سخنان خود، کاهش نرخ پول در بانک قوامین را یک اصل مهم خواند و افزود: هنر من و شما این است، تا جایی که امکان دارد قیمت تمام شده پول را کاهش دهیم که این امر مستلزم ارائه خدمات متنوع بانکی است که در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

نتاج با اشاره به اینکه تلاش کارکنان در سازمان باعث پویایی و رشد آن مجموعه می‌شود، تاکید کرد: پایداری و ماندگاری سازمان‌ها منوط به تلاش مجموعه کارکنان است. بنابراین مسئولیت اصلی که بر عهده فرد فرد ما گذاشته شده، تداوم این پایداری و در کنار آن سلامت سازمان است که مجموعه آن نفع مخاطبان، سهامداران و خود ما را به همراه دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما