شناسهٔ خبر: 1056241 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جروزالم پست: عباس و نتانياهو مخفيانه در امان ديدار کرده بودند

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/06/06

رئیس تشکیلات خودگردان و نخست وزیر رژیم صهیونیستی مخفیانه در امان دیدار کرده بودند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر؛ پایگاه اینترنتی روزنامه ی جروزالم پست در مطلبی درباره ی دیدار مخفیانه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در امان نوشت:
روزنامه ی اردنی الغد اعلام کرد این دیدار قبل از اعلام آتش بس روز سه شنبه که باعث پایان دادن به پنجاه روز جنگ شد، برگزار شده بود.
این روزنامه از منابع دیپلماتیک نقل قول کرد که دیدار مقامات ارشد اسرائیل و فلسطین شامل بنیامین نتانیاهو هم می شد که چند روز قبل از اعلام آتش بس برگزار شده بود. دفتربنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است.
پیش بینی می شود که تشکیلات خودگردان نقش مهمی در بازسازی غزه داشته باشد چون براساس معیارهای توافقنامه ی آتش ، این تشکیلات خودگردان است که باید کنترل این امور را در دست گیرد.
تشکیلات خودگردان فلسطینی هماهنگی تلاش های بازسازی در غزه را انجام خواهد داد. کشورها و نهادهای بین المللی جزو کمک کنندگان به بازسازی غزه هستند. اتحادیه ی اروپا، قطر، ترکیه و نروژ در بازسازی غزه سهم دارند.
احتمالا عربستان سعودی یک کمک کننده ی بزرگ خواهد بود درحالیکه اسرائیلی ها انتظار دارند برخلاف قطر، پولهای عربستان در دست حماس نیافتد بلکه در اختیار تشکیلات خودگردان قرار گیرد.
شبکه ی دوم تلویزیون اسرائیل گزارش داد که یک کمیته ی سه نفره با عضویت ژنرال یائو مردخای ؛ هماهنگ کننده ی فعالیت های رژیم اسرائیل ؛ رابرت سری فرستاده ی سازمان ملل متحد در خاورمیانه و رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان بر روند نظارت خواهند کرد و تعیین می کنند که چه کالاهایی اجازه ی ورود به غزه را پیدا کنند.
نتانیاهو در نخستین کنفرانس خبری پس از آتش بس در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر وی عباس یک شریک محسوب می شود گفت: رئیس تشکیلات خودگران باید مشخص کند که در کدام طرف قرار دارد.
نتانیاهو گفت امیدوار است محمود عباس همچنان به دنبال روند دیپلماتیک با اسرائیل و توافق نهایی باشد. او گفت اگر محمود عباس چنین کاری بکند آنگاه اسرائیل می خواهد که او و نیروهایش کنترل غزه را در دست گیرند.

http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Report-Netanyahu-and-Abbas-met-in-Jordan-prior-to-Gaza-cease-fire-372610 apostrophe

نظر شما