شناسهٔ خبر: 1054389 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تقدیر مشعل از تلاش‌های تونس برای توقف جنگ در غزه

صاحب‌خبر -
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تلاش‌های تونس در عرصه‌های محلی و بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه را ستود.

به گزارش (ایسنا)، انور غربی، مشاور رئیس‌جمهوری تونس در امور بین‌الملل در غزه تلفنی با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت‌وگو کرد.

مشعل در این گفت‌وگوی تلفنی از تلاش‌های تونس در حمایت از ملت فلسطین برای دست‌یابی به اهداف و خواسته‌های خود اعم از پایان دادن به محاصره غزه، عمران و بازسازی ویرانی‌های این منطقه و واداشتن موسسات و نهادهای بین‌المللی به محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی علیه ملت فلسطین تقدیر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، از سوی دیگر، غربی نیز تأکید کرد که مشعل در این گفت‌وگوی تلفنی اشاره کرده که بر اساس توافق حاصل شده در قاهره تمامی گذرگاه ها باید بازگشایی شده، عمران و بازسازی غزه بدون اعمال محدودیت در ورود مصالح ساختمانی به این منطقه شروع شود. مسأله بندر و فرودگاه نیز تا یک ماه دیگر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین عنوان کرد که مشعل تلاش‌های تونس در عرصه‌های محلی و بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به ملت فلسطین را ستوده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" امروز (پنجشنبه) به مناسبت پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ 51 روزه غزه در کنفرانسی خبری شرکت خواهد کرد.

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در دوحه تاکید کرد که خالد مشعل راس ساعت 6:30 شامگاه پنجشنبه به وقت مکه مکرمه و 8 به وقت تهران در کنفرانسی خبری تحت عنوان " پیروزی یک ملت" شرکت خواهد کرد.

جنبش حماس خواستار مشارکت عموم در این کنفرانس خبری و پوشش گسترده آن شد.

نظر شما