شناسهٔ خبر: 10542422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام آخرین نرخ قیمت برنج در بازارهای مازندران

دوستداران برنج شمالی از آخرین نرخ برنج مازندران بدانند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری، مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان اینکه قیمت برنج از زمان برداشت تا روزهای اخیر متعادل بود و در روزهای اخیر از دست تولیدکننده خارج شد و در بازار شاهد افزایش قیمت هستیم گفت: میانگین قیمت برنج طارم و هاشمی در استان 7 هزار و 500 تومان تا هشت هزار تومان، بینام 7 هزار و 500 تا هشت هزار تومان و برنج‌های شیرودی، ندا و فجر 5 هزار و 700 تا 6 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

حسین نگهدار با بیان اینکه قیمت برنج در مناطق پایین‌دست مانند بابل، آمل، فریدونکنار، محمودآباد و بابلسر که از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار هستند بیشتر است، گفت: برنج در شهرستان‌های ساری و میاندورود با قیمت کمتر به فروش می‌رسد.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 208 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران امسال به کشت برنج اختصاص یافت که در کشت اول یک میلیون و 250 هزار تن شلتوک تولید شد.

حسین نگهدار افزود: از این میزان تولید، 86 هزار تن مربوط به پرورش رتون و 84 هزار تن مربوط به نشای مجدد بود.

وی با بیان اینکه امسال 800 هزار تن برنج سفید در مازندران تولید شد، گفت: از این میزان 100 هزار تن مصرف درون استانی و 700 هزار تن مازاد مصرف برای ارسال به دیگر استان‌ها است.

70 درصد برنج کشور در استان‌های مازندران و گیلان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ب

نظر شما