شناسهٔ خبر: 10540944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار اصفهان تاکید کرد:

با تغییر در سبک زندگی و استفاده از حمل و نقل عمومی ۳۶۵ روز در سال می‌توانیم هوای پاک داشته باشیم

همزمان با روز هوای پاک رسول زرگرپور در حرکتی نمادین و به منظور توسعه ی فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، مسیر منزل تا محل کار را با اتوبوس واحد شهری و پیاده طی نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، همزمان با روز هوای پاک  رسول زرگرپور در حرکتی نمادین و به منظور توسعه ی فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، مسیر منزل تا محل کار را با اتوبوس واحد شهری و پیاده طی نمود.

استاندار اصفهان در مسیر حرکت خود ضمن گفتگو با مردم و بالاخص با دانش آموزانی که با اتوبوس به محل تحصیل خود در حرکت بودند، گفتگو نمود و اظهارداشت: دانش آموزان استفاده ی زیاد از خودروهای شخصی همچنین تردد خودروهای تک سرنشین را از عوامل عمده ی آلودگی هوا در کلانشهرها برشمردند.

زرگرپور ضمن اشاره به گفتگوی خود با تعدادی از شهروندان در مسیر، اظهارداشت: یکی از شهروندان اعتقاد داشت که ابتدا باید وسایل حمل و نقل عمومی استاندارد شود چرا که بسیاری از این وسایل نیز دودزا هستند.

رسول زرگرپور با بیان اینکه اولین بار نیست که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کند، افزود: فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید در بین مردم ایجاد شود و استفاده ی مدیران از حمل و نقل عمومی نباید فقط به روز هوای پاک معطوف شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: همه باید تلاش کنند که با تغییر سبک زندگی و استفاده از حمل و نقل عمومی در طول سال کمک نمایند که روز هوای پاک را نه برای یک روز بلکه برای تمام ۳۶۵ روزهای سال داشته باشیم و تحقق این مهم عزم ملی و اراده قوی تمام مردم و مدیران را می طلبد و اگر همه مشارکت نمایند نه تنها شاهد هوای سالم بلکه شاهد شهری با هوای پاک خواهیم بود.

وی افزود: مدیریت استان در طول دو سال گذشته با اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای منطقه ی اصفهان توانسته تعداد روزهای سالم را نسبت به سال ۹۲ بیش از دو برابر افزایش دهد که برای همه ی مردم و مسئولین این افزایش احساس می شود.

زرگرپور با بیان اینکه برخی از دستگاه ها وظایف خودشان را در قبال این طرح خوب و یا کامل انجام نداده اند، افزود: در این طرح ۲۳ فعالیت از ۳۴ فعالیت به مدیریت شهری مربوط می شد که بسیاری از آن ها هنوز اجرایی نشده است.

لازم به ذکر است استاندار اصفهان روز گذشته با ارسال اطلاعیه ای از همه ی مدیران وکارمندان خواست که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در روز هوای پاک در همراهی با مردم، همدلی، همزبانی، مشارکت گسترده ای را جلوه گر سازند.

نظر شما