شناسهٔ خبر: 10533419 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای ناسالم اصفهان در روز هوای پاک

اصفهان- ایرنا- امروز سه شنبه مصادف با 29 دی ماه بعنوان روز هوای پاک نامگذاری شده اما کلانشهر اصفهان در این روز هوایی ناسالم و آلوده را نفس می کشد.

صاحب‌خبر -

مدت زمان کوتاهی نیست که اصفهان تاریخی و گردشگرپذیر به جمع شهرهای آلوده کشور پیوسته است و آلودگی این شهر علاوه افزایش روز افزون وسایل نقلیه موتوری ، تمرکز صنعت وموقعیت اقلیمی کویری ، خشکی زاینده رود نیز افزوده شده است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، همانگونه که از هفته گذشته پیش بینی شده بود هوای کلانشهر اصفهان مانند کلانشهرهای دیگر کشور از جمله تهران و مشهد در این هفته بدلیل پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها، ناسالم و آلوده بود.
کارشناس آلودگی هوای مرکز بهداشت استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایرنا، شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان تا ساعت هفت صبح امروز سه شنبه 29 دی را با میانگین 131 ( AQI) برای گروه های حساس ناسالم اعلام کرد.
حشمت الله مرادپور افزود: در این روز توصیه می شود که افراد حساس مانند زنان باردار، کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی تا حد امکان از منزل خارج نشوند.
آلوده بودن هوای امروز کلانشهر اصفهان در روز هوای پاک در حالی رقم می خورد که شهروندان می خواهند دست کم در چنین روزی از هوای پاک بهره مند باشند اما وضعیت به گونه ای است که کارشناسان به افراد حساس توصیه می کنند از تردد غیر ضروری در سطح شهر پرهیز کنند.
امروز شاخص کیفی هوای اصفهان به 131 رسید اما خبری از تعطیلی نیست در حالیکه مدارس در تهران که شاخص کیفی هوای آن دیروز دوشنبه 118 بود تعطیل شد و امروز سه شنبه نیز اداره ها و مدارس متوسطه آن با دو ساعت تاخیر آغاز به کار کردند.
در حالیکه امروز هوای اصفهان به وضعیت ناسالم برای گروه های حساس رسیده است، همایشی با عنوان « روز ملی هوای پاک » با حضور مسئولان و کارشناسان در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است اما باید دید که برگزاری این قبیل همایش ها تا کنون چه کمکی به کاهش آلودگی هوا کرده است.
همچنین اطلاعات مندرج در پایگاه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در بخش کیفیت هوای اصفهان از روز شنبه این هفته تا امروز به روز نشده است.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.
ت/3011/ 6022 /1484

نظر شما