شناسهٔ خبر: 10523879 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد:

لزوم تدوین شاخصهای علمی برای ارزیابی روند اجرای اقتصاد مقاومتی

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ارائه گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره شاخصهای ارزیابی اقتصاد مقاومتی گفت: لازم است شاخصهایی دقیق و علمی تدوین شود تا روند اجرای اقتصاد مقاومتی قابل ارزیابی و سنجش باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز دوشنبه، 28 دیماه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد گفت: لازم است شاخصهای مناسب برای ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در اجرای اقتصاد مقاومتی تدوین شود تا روند اجرای اقتصاد مقاومتی قابل ارزیابی و سنجش باشد و مشخص شود که آیا در مسیر درستی حرکت می کنیم یا خیر.

وی با یادآوری تاکیدهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر این نکته که اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد کشور را در برابر تکانه های خارجی و نیز تحریمهای احتمالی مقاوم سازی کند، تصریح کرد: باید شاخصهایی علمی تدوین کنیم که بر اساس آن بتوانیم میزان تاب آوری اقتصاد کشور را در شرایط سخت و دشوار مورد ارزیابی قرار دهیم و مطمئن شویم که در صورت بروز شرایطی نظیر دوران تحریم، آیا اقصاد کشور می تواند در برابر اینگونه فشارها مقاومت و ایستادگی کند.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اعلام آمادگی رئیس سازمان بسیج مستضعفان مبنی بر مشارکت در کارهای عمرانی و اقتصادی، گفت: بسیج توانمندی خوبی در زمینه های مختلف دارد و می تواند در طرحهای عمرانی کشور نقش آفرین باشد.

جهانگیری در عین حال خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی راهکارهای استفاده از توانمندی های بسیج شد و افزود: البته باید نحوه مشارکت و سازوکار همکاری بسیج با دولت بررسی شود تا بر این اساس بتوانیم از توانمندی های بسیج بهتر استفاده کنیم.

این جلسه که به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رییس سازمان میراث فرهنگی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاونان رئیس جمهوری در امور اجرایی و مجلس، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری، رئیس سازمان بسیج مستضعفان و رییس هیات عامل صندوق توسعه ی ملی نیز حضور داشتند، گزارشی از شاخص های اقتصاد مقاومتی ارائه شد که پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد این گزارش در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گیرد تا نظرات اصلاحی خود را به دبیرخانه ستاد ارائه دهند. 

در این نشست همچنین سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به دوران دفاع مقدس و مشارکت مردم در دفاع از کشور در قالب بسیج مردمی، گفت: بسیج امروز نیز از توانمندی و ظرفیتهای فراوانی دارد و به صورت جدی آماده مشارکت در طرحهای عمرانی و جهادی کشور است. 

نظر شما