شناسهٔ خبر: 10451381 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

تجلیل از ۸ هنرمند در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر؛ مجتبی آقایی دبیرکل این جشنواره درباره وضعیت کنونی این رویداد هنری گفت: اکنون که جشنواره فجر پوسته نویی به خود گرفته است و در حال حرکت به سمت یک جشنواره معتبر هنری است، می‎توان گفت مجموعه ‎برنامه‌هایی که برای این دوره از جشنواره فجر درنظر گرفته شده است و کیفیت و کمیت آثار دریافتی مؤید این است که رویکرد امسال جشنواره درست بوده است.

وی درباره هشتمین دوره جشنواره تجسمی فجر اظهار کرد: بسیاری از آثاری که به دست ما رسیده است نشان می‌دهد که معدودی از هنرمندان فراخوان را به خوبی نخوانده‌اند. فراوانی آثار بینارشته‎ای رسیده به دبیرخانه در حد مطلوب نیست اما این تغییر در نگرش جشنواره به وجود آمده است و به ویژه برای هنرمندان جوان که افق‎های گسترده‎تری را برای پرواز طلب می کنند این زمینه ایجاد شده است.

دبیر جشنواره تجسمی فجر درباره ارزیابی آثار رسیده نیز گفت: این دوره از جشنواره فجر را می‏توان دوره انتقال نامید که نگرش های سنتی در عرصه هنرهای تجسمی در آن تکامل یافته است. در این دوره تجربیاتی به دست می‎آوریم که می ‎تواند ما را به ساختار مطلوب نزدیکتر کند. برای خود من نیز این تجربه خوبی بود که هنرمندان رشته‌های مختلف دور هم بنشینند و آثار همه رشته‎ها را ارزیابی کنند. شورای هنری به مفهوم کلی هنرهای تجسمی توجه کرده و به کارها رای داده‎اند. آنان به این موضوع توجه کردند که نسبت این آثار به کلیت هنرهای تجسمی و جشنواره فجر به مثابه شاخص ترین عرصه تجسمی کشور چیست .

نظر شما